rizika
debaucher
Dobrý den, již jsem zkusil a mám v plánu opět zkusit chem. analog kokainu dichloropane(RTI-111), potřeboval bych od nějakého lékaře zjistit, jestli hrozí nějaká opravdu vážná rizika při kombinaci s malým množstvím alkoholu a dost možná mdma, nebo jsou tato rizika srovnatelná s normálním kokainem. Už u mě tato kombinace jednou proběhla bez znatelných následků, nicméně mě zajímá, jestli nehrozí např serotoninový syndrom, nebo něco podobně vážného. Díky

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Velice se omlouvám za pozdní odpověď, ale snažila jsem se s ohledem na odbornost Vašeho dotazu kontaktovat kolegu MUDr. Tomáše Páleníčka z Psychiatrického centra Praha, který se touto tématikou podrobněji zabývá, ovšem přes prázdniny nebyl k dispozici. Nejsme schopni bohužel Váš dotaz kompetentně zodpovědět. Předávám tedy e-mail na dr. Páleníčka a zkuste ho kontaktovat sám, Váš dotaz jsem mu již mailem poslala, takže by měl vědět, o co se jedná.
Obecně lze jen říct, že jakékoliv kombinace drog a dalších psychoaktivních látek mají zvýšená rizika oproti užité jedné drogy. Co se týče kombinace MDMA a dalšího stimulantu, považovala bych za reálné riziko vznik kardiovaskulárních potíží (obě drogy zvyšují krevní tlak, tepovou frekvenci, může dojít k tachykardii a potenciálně i závažnějším stavům včetně akutní cévní mozkové příhody). Samozřejmě je také nutné počítat s tím, že tableta zakoupení jako extáze může obsahovat řadu příměsí, případně obsahovat jiné látky než MDMA (např. v poslední době bývá obvyklý obsah piperazinů). Kombinace s alkoholem tomu jistě neprospěje.
Co se týče podrobnější odpovědi, zkuste tedy následující kontakt: Tomáš Páleniček <palenicek@pcp.lf3.cuni.cz.
Přeji hodně štěstí.