marihuana
méďa
Dobrý den,
mám otázečku ohleďně kouření marihuany,jsem uzivatelem 6let z toho 3,5roku příležitostně.Poslední dobou však je to 1g-1,5g denně když nejsem v praci nehulím,takže jen trochu večer.Samotnému mi nejde přestat,ne že bych neměl vůli,ale musel bych neustále pracovat nebo vytvářet činnost abych si nezapalil.Nevím jak z toho,uz sem parkrat prestal naráz,ale ty stavy potom.Prosím o radu,nechci přijít o práci a to co mám.Jinak nepiju a nekouřím normální tabák,jiné drogy nikdy!Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
dospělým lidem, kteří kouří dlouhodobě marihuanu a dělá jim to problémy, se u nás bohužel nikdo příliš nevěnuje. Nicméně postupně se ukazuje, že lidí s podobným problémem přibývá.
Obrátíte-li se na odborníky z oblasti drog, pravděpodobně Vám v tuhle chvíli doporučí individuální poradenství a následně terapii. V rámci těch je možné pracovat na podpoře silné vůle, a pátrat po tom, co byste potřeboval, abyste nehulil. Možná vyzkoušíte postupné omezování dávky, užívání jenom jednou za několik dní, budete přemýšlet nad tím, čím hulení nahradit apod. Je dost pravděpodobné, že při vysazení se objeví např. problémy se spaním, nechuť cokoli dělat, výkyvy nálad apod. Vysadit marihuanu po 2,5 letech intenzivního užívání nejspíš nebude úplně jednoduché (byť bych Vám to moc přála), takže se sebou mějte trpělivost.
Silnou podporou by pro Vás mohl být i psychiatr, který by Vám nasadil léky snižující chuť na drogy, upravující případné problémy se spánkem nebo zmírňující výkyvy nálad.
V zahraničí existuje něco, co je hodně podobné anonymním alkoholikům ... jmenuje se to anonymní uživatelé mariahuny (http://www.marijuana-anonymous.org/) a jde o svépomocnou skupinu, kterou tvoří uživatelé marihuany. Hlavním opěrným bodem je principu 12 kroků, ve kterých se odkazují poměrně často na víru. Tou vírou nemusí být nutně víra v Boha, ale i víra v to, že jim může pomoci setkání se skupinou dalších lidí se stejným problémem (překlad do čj http://anonymni-narkomani.webnode.cz/a12-kroku/). Najdete tam i 12 otázek k zamyšlení apod.
Kdybyste mi napsal, odkud jste, pokusila bych se najít ve Vašem okolí někoho, kdo se problematice věnuje.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.