léčba závislosti
máma
Dobrý den.Má šestnáctiletá dcera brala asi pul roku pervitin.Ke konci dost často.Vporadně nespolupracuje,ale snaží se abstinovat s naší pomocí a spomocí celé rodiny doma.Ma šanci se z toho dostat sama,bez pomoci léčebny a poraden.Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
ptáte se, jestli má 16 letá dcera, která užívala zhruba půl roku pervitin (ke konci dost často), šanci, dostat se z drog sama, za podpory celé rodiny.
Nechci Vás teď nijak chlácholit. Samotná abstinence určitě není to, o co ve výsledku jde.
Nicméně začít abstinovat za Vaší pomoci jistě může. Otázkou je, jak dlouho to vydrží a jestli to zvládne v budoucnu sama. Protože nakonec bude vždycky záležet jenom a jenom na ní.
Tomu, že člověk začne užívat drogy, většinou předchází spousta událostí a dceru nejspíš napadaly různé varianty, co v takové situaci dělat. Stalo se to, že začala experimentovat s drogami a zřejmě v tom našla aspoň po nějakou dobu uspokojení a řešení věcí, které ji trápí.
Bylo by dobré, kdyby se dceři podařilo zjistit a uvědomit si, proč k drogám sahala a co jí k nim přitahovalo. Najít odpověď na otázku, jak se to vlastně stalo a hlavně, co si počnu, až se do podobné situace dostane znovu. Někdy není jednoduché odhalit, co mě k tomu vedlo a najít pravdu sám. Navíc to bývá poměrně komplikované a člověku se možná jenom těžko o něčem takovém mluví, natož pak s někým blízkým, koho se celý "problém" může týkat.
Určitě jí v abstinenci podpořte. Ale neusněte na vavřínech, až bude nějakou dobu abstinovat. Nabídněte jí svůj čas a naslouchejte jí. Ale také pomoc, kdyby stála o kontakt s někým mimo rodinu ... může to být někdo z poradny, psycholog či terapeut.
Stačí to takhle?
Zdraví,
Gabriela Koryntová.