závislost na alkoholu
chobotnice
Je mi 26 let, studentka VŠ. Alkohol piji asi od 15-ti, z počátku samozřejmě malé množství (2 piva). Od té doby se frekvence pití a jeho množství zvyšovalo (víkendy, pak i v týdnu po škole...). Na VŠ se stalo normální zajít večer nebo už odpoledne na pivo i několikrát do týdne. Na VŠ jsem momentálně 5.rokem a poslední rok mi přijde jako nekonečný mejdan. Přes den piju málokdy, ale večer jdu téměř každý den do hospody, kde vypiju 6-8piv, někdy i tvrdý a skoro každý den jdu ráno do školy s kocovinou, většinou se cítím opilá. Už před rokem jsem si říkala, že to musim omezit, ale večer je vždy chuť. Obavy jsem začala nabírat hlavně s fyzickými problémy (velká únava, potřeba většího množství spánku, třes, zvýšené padání vlasů) a nejvíc mě vyděsilo, že mám velmi často třeba i několikahodinové okno. Nepamatuju se, co mi kdo říká ani přes den, mám problém s koncentrací. Ikdyž si přes den říkám, že jsem vyrovnaná, se vším spokojená, tak jsem nedávno zjistila, že často když se opiju, začnu řešit problémy jako např. bývalého přítele, pomlouvám ho a asi i jiné lidi. Překrucuju to, co mi kdo řekne. Vůbec jsem nevěděla, že to dělám. Jako bych objevila nějaký můj skrytý svět, o kterém nic nevím. Navíc cítím, že mi to myslí mnohem méně, než ještě před rokem. Nevím, jak to mám řešit. Samozřejmě jsem si už nic nedala, ale jsou to teprve 2dny. Vím, že bych neměla pít vůbec, jinak se zas opiju. Nedokážu posoudit, v jakém riziku se ocitám. Můžete to vyhodnotit a poradit, jak bych měla postupovat, abych se zbavila závislosti? Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
tak nejdříve bych ocenila Váš náhled na sebe samotnou, což ne vždy bývá pravidlem. To, že si své současné potíže s nadmírou zneužívání alkoholu uvědomujete, je prvním a zároveň také tím základním krokem k nějaké pozitivní změně, bez kterého to nejde...u závislých osob, se zpravidla stává, že potíže vnímá okolí, ale dotyčná osoba, které se problém týká, jej nevidí...
Do jaké míry je Vaše závislost pokročilá, bohužel objektivně touto formou na dálku a přes internet zhodnotit nelze. K tomu je zapotřebí především kontakt a pohovor. Proto bych Vám doporučila vyhledat a osobně navštívit nějakou z AT ambulancí a s odborníkem Vaši situaci více a konkrétněji probrat. S průběžnou terapeutickou podporou budete mít rozhodně mnohem větší šance na to, dát si svůj život zase do pořádku. Nadmíra užívání alkoholu či jiných návykových látek, je vždy pouze ,,zástupný problém", který lze terapeuticky ,,rozkrýt" a postupně řešit a vyřešit...záleží především na Vás. Ničeho se nebojte, rozhodně nejste jediná, komu se alkohol ,,vymknul z rukou"...
Pokud byste měla zájem o nějaké možné kontakty, napište ještě jednou a my Vám můžeme doporučit vhodné zařízení, stačí napsat, jaká města by pro Vás byla dobře dostupná. Nebo se sama můžete podívat sem www.drogy-info.cz = v mapě pomoci po zadání kraje a města, vyhledáte veškeré AT ambulance v celé ČR.
V případě potřeby se na nás můžete opět obrátit, zatím se mějte hezky, držíme palce.
S pozdravem Markéta K.