Syn a drogy
dannyta
jsem totálně v koncích a proto se na Vás obracím s dotazem. Můj 24 letý syn bere drogy(pervitin), už nějaký ten rok s tímto problémem bojujeme, ale pouze na domácí půdě, ale marně. Už to zašlo tak daleko,že mi doma kradl, tak jsem volila tu poslední možnost a z domova jsem ho vyhodila. Jsem z toho úplně na dně, mám pocit,že teď už budu čekat jenom na to jestli ho zavřou a nebo jestli umře..... Pomoc na úrovni léčení odmítá. Nemůžete mi nějak poradit jak na něho????
Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
chápu, že situace je již pro Vás neúnosná. Uvádíte, že vše jste zatím řešili na ,,domácí půdě", proto doporučuji obrátit se na pomoc odbornou. To, že syn pomoc odborníků prozatím odmítá, neznamená to, že ji nemůžete zatím využít Vy a na vše se lépe připravit. Každé zařízení specializující se na problematiku závislostí, poskytuje i poradenské služby rodinným příslušníkům. V dotaze není uvedeno, odkud jste, takže nevím, zda je pro Vás Praha dostupná. Pokud ano, doporučuji se obrátit na kolegyni, která se na práci s rodiči uživatelů nelegálních drog specializuje.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s.SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba : PO až PÁ 9.00-19.00
Nejdříve je třeba se s poradnou během provozní doby spojit a na první konzultaci se objednat. Veškeré služby jsou bezplatné. Více info o poradně naleznete zde www.sananim.cz ( zadat Poradna pro rodiče PPR ).
Zdali Praha dostupná není, můžete se obrátit na jakékoliv Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. Nachází se ve větších městech a také poskytuje bezplatné poradenské služby rodinným příslušníkům. Poradenství je nezávazné a lze i anonymně. Veškeré kontakty na K-centra v celé ČR naleznete zde www.drogy-info.cz v mapě pomoci, po zadání kraje a města, vyberte Kontaktní centrum, které je Vám nejblíže. Nebo napište, kontakt Vám rádi vyhledáme.
V osobním kontaktu budete mít mnohem více prostoru probrat vše potřebné, doplníte si chybějící informace, s pracovníkem naplánujete další možné kroky, poradíte se jak vhodně a účinně komunikovat, motivovat...také spolu s poradenstvím získáte i podporu, kterou si v takto náročné situaci bezesporu zasloužíte.
Pokud by syn posléze s léčbou souhlasil, tak v Kontaktním centru, lze vše potřebné zařídit. Zatím se mějte hezky, budu držet palce, aby se vše začalo ubírat lepším směrem.
S pozdravem Markéta K.