fyzicky a duševní stav
Dee-Ramirez
Dobry den
Kouřím marihuanu něco malo přez 2 roky,v poslední době se dost často citím unavený a i po dlouhem spánku nepocituji uplne opočinudtí,hlavně po psychicke stránce.Zajmalo by mě zda by tyto jevy mohli mít spojitost s užívámním marihuany.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte asi trochu obavy a pátráte, v čem by problém mohl být. S marihuanou to souvislost mít může. Bohužel Vám takto přes internet nemohu moc konkrétněji odpovědět, případně poradit. Nevím, kolik je Vám let, jak často intenzivně marihuanu kouříte, neznám Váš zdravotní stav, takže nedokážu posoudit, zda by ta zvýšená únava mohla být způsobená nějakými zdravotními problémy... Píšete, že se necítíte fit hlavně po psychické stránce. Znamená to, že kromě únavy pociťujete ještě nějaké další potíže - úzkost? podrážděnost? obavy? pocity viny? smutek? Marihuana může způsobit rozvoj psychických problémů (úzkostné, depresivní stavy, výjimečně psychotické stavy). Obvykle potíže ustoupí pár dní až pár týdnů po vysazení marihuany, zřidka přetrvávají. Při opětovném užití drogy (i jiných, zejména halucinogenních nebo stimulačních drg) se ty stavy mívají tendenci opakovat, i když si dal člověk třeba několikaměsíční pauzu. Pokud potíže přetrvávají i přes dlouhodobou abstinenci, pak je docela moudré vyhledat psychiatrickou pomoc.
Ideální by tedy asi bylo, kdybyste ted trávu aspon na cca 2 - 3 týdny vysadil a uvidíte, jestli se to v průběhu té doby zlepší. Pokud ano, tak je to fajn a doporučila bych pak kouření výrazně omezit, případně přestat úplně, jinak hrozí, že se to zas vrátí. Pokud by to nepřešlo, tak Vám můžu doporučit kontakty na vhodné kolegy, na něž byste se mohl obrátit.
Pokud byste si chtěl o tom dál popovídat, tak samozřejmě můžete kdykoliv napsat.