Mám hnisavé boláky
minajs1986
ahoj, je mi to hrozně trapné, protože jsem nikdy takový problém neměla. myslela jsem si, že to snad po nějaké době zmizí.Beru vnitrožilně pervitin, asi 4,5 roku, téměř denně. Jedon jsem se zasekla na tom, že mám na nohách a rukách spoustu beďarů, ale ono to asi beďary nebyli a rány mi začali hnisat. Některé více, některé méně. Prosím, jestli byste mi mohli poradit, jak se to dá léčit a zda je nutné jít k lékaři. Díky, zatím ahoj

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že máte po rukou a nohou hnisavé boláky. Ptáte se, jak se to dá léčit, nebo zda je nutné zajít k lékaři. Nejspíš Vás zklamu, ale pravdou je, že to takhle na dálku není možné dost dobře posoudit. Ideální by bylo, kdybyste zašla pokud možno co nejdříve k lékaři - obvodnímu nebo rovnou kožaři, nebo minimálně do kontaktního centra, kde mají zdravotnický personál. Nejspíš Vás ale stejně odešlou na kožní.
Do té doby, než se rozhodnete navštívit odborníka (což bych na Vašem místě neodkládala), udržujte rány v čistotě, zkuste na ně pokud možno nesahat, dále je nešrabat. Pokud nemáte alergii na jod, můžete je jednou za den postříkat 3%peroxidem a použít betadinovou mast či roztok. Pravděpodobně tím věc nezhoršíte, ale ani nevyřešíte. Nejspíš se Vám totiž podařilo zanést do ran infekci. A je dost možné, že k jejímu definitivnímu vyléčení bude potřeba nasadit vhodná antibiotika.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.