prkázání drog v těle uživatel. Odborné.
Míla
Dobrý den, chtěla bych Vás porosiz o radu. Mám roční dceru a zjistila jsem že přítel bere drogy.pochází sice ze slušné rodiny, ale ze strany příbuzenstva je vše omlouváno , nechtějí tomu věřit a nevědí už co dělat. přítel byl již jednou na léčení v Jihlavě, ale odtud ho po měsíci vyhodili. Tvrdí sice že už toho nechal, ale jelikož bral 8 let- k tomu se sám přiznal, nevěřím tomu. Asi tři měsíce jsem měla pocit že vše bude dobré, ale nyní mám dojem že v tom zase lítá. Jelikož šňupe, tak se to dá těžce dokáza. neustále jen slybuje že půjde na testy , aby jsme tomu věřily, ale půl roku se nic neděje. Jak se dají prosím testy provést a po jaké době po užití se ještě užívání prokáže. Testům na moč z lékárny nevěří. Je možné provést třeba odběr krve v nemocnici i když příjde člověk neobjednaný.Jde mi o testy odborné. Moc děkuji za odpověď. M.Č.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud byste měli zájem o 100% výsledky testu, doporučuji se obrátit na toxikologickou laboratoř ( kontakt uvedu níže ). Bohužel, zcela levná záležitost to, ale není. Detekce jedné látky stoji 487,-Kč ( pro příklad : průkaznost marihuany / THC / 1x 487,- Kč, průkaznost pervitin + marihuana 2 x 487,- Kč ). Pokud byste nevědeli o jakou drogu by se konkrétně jednalo, počítejte s tím, že by částka k úhradě byla navýšena dle počtu detekcí na různé typy drog. Pokud víte, že jde o pervitin, částka bude počítána pouze jednou. Ke vzorku moče je zapotřebí přiložit i žádanku od lékaře, postačí praktického. U mimopražských žadatelů lze toto vše vyřídit poštou ( to znamená, že žádost + vzorek moče zašlete na uvedenou adresu ). Výsledky jsou hotovy cca do týdne a jsou zaslány k lékaři, který žádost vystavil, u něj pak i probíhá úhrada.
Možná by nebylo zcela od věci, nežli se pustíte do testování, zajít si nejdříve osobně popovídat a poradit se. Vzhledem k uvedené délce konzumace a skutečnosti, že máte v péči nezletilou dceru, to vnímám jako nejrozumější možné řešení, v tuto chvlíli...
Veškerá zařízení pracující s uživateli drog, nabízí ve svých službách i nezávazné a bezplatné poradenství rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Lze využít i zcela anonymně. V osobním kontaktu byste měla mnohem více prostoru probrat vše potřebné a lépe se poradit, jak s přítelem komunikovat, jak jej lépe motivovat a jaké vhodné kroky dále zvolit. Samotné testování Vám toho zase až tolik o celkové situaci nevypoví. Ukáže Vám pouze skutečnost, zda byla či nebyla v posledních dnech užita nějaká konkrétní droga. Ale nelze takto zjistit nakolik je situace vážná, jak časté jsou konzumace, s jakými lidmi se přítel stýká atd...
Ústřední toxikologická laboratoř
areál Dětské kliniky, budova A2, 1.patro
Ke Karlovu 2
Praha 2
tel : 222 967 188
Kontaktní centrum, PODANÉ RUCE, o.s.
Vídeňská 3
Brno
tel : 543 249 343, 777 916 256
kontaktní osoba : Jiří Valenta, Ma, Dis.
Jelikož naše poradna zachovává anonymitu, Vaše jméno a příjmení jsem záměrně upravila pouze do iniciál. Mějte se zatím hezky, pokud budete mít chuť, můžete napsat, jak se situace dále vyvíjí a zda jste kontaktu využila.
S pozdravem Markéta K.