tak co mam delat
michaela 98
ahoj tak jsem byla 14 dní úplně čistá a jela jsem za kamarádkou a zase jsem si dala malou čárku perníku . Já jsem asi úplně blbá jinak by mi to ani nechybělo,ale nedokážu říct NE . Proč !! Nejhorší na tom je ,že tam budu muset přestat úplně jezdit jinak se úplně zničím ,já bych vlastně neměla ani k drogám žádný přístup kdyby nebylo ní ,protože já vlastně nikoho jiného neznám a ona by taky neměla žádný jiný přístup kdyby neměla partnera který jí to dodává . Já nevím jak z toho ven ,je to kamarádka nechci ji ztratit ,ale asi jiný způsob nebude. Víte já v tom jedu ,už půl roku a je to největší hnus a kdo z tím někdy začne ,tak je ten největší blázen na světě ,ani nevíte jak si s tím odrovnáte zdraví a jak můžete být totálně vygumovaní a musím se přiznat ,že jsem ta největší KRÁVA kterou jsem poznala . vím že jsem závislá a že mi půjde těžko si od vykat ,ale já musím s tím skončit .Víte nejhorší je to že jsem si myslela že na tom závislá být nemůžu nejprve jednou za půl roku a teď je to skoro každý týden a bůhví jak je na tom kamarádka . poraďte mi jsem na tom hodně závislá a mám se přestat stýkat ze svoji kamarádkou co mám dělat !!!!!!!!!!!

Odpověděl: Tomáš Málek
Dobrý den,
přerušení kontaktů s aktuálně beroucími lidmi bývá nezbytný a často jeden z nejtěžších kroků na cestě z drog. Až budete abstinovat několik měsíců a budete si v ní více jistá, můžete se s kamarádkou setkat, v případě, že ona nebude aktuálně pod vlivem drog, na nějakém neutrálním místě např. v kavárně, a nebudete se mezi sebou bavit o drogách, s nimi spojených vzpomínkách a lidech. Počítejte však s tím, že je i takové setkání vysoké riziko, které vám nejspíš navodí chutě a vzpomínky. Navíc někdy bývá chuť se s někým takovým setkat "skrytá chuť" dát si drogu.
Na závěr bych chtěl upozornit, že na cestě z drog bývá nejtěžší nedat si a zůstat čistý po delší dobu, nikoliv samotné "přestat brát". Pokud by se vám nedařilo, vyhledejte odbornou pomoc nebo se obraťte znovu na nás a my Vám můžeme vhodné kontakty, kam se obrátit, doporučit.