dotaz
Anezka
Prosim Vas...Mám dotaz
Už od stredni školy jsem chtela pomahat teenagerum, jenž padli do drog a alkoholu.Navstivila jsem sdruzeni Svetlo a to me motivovalo.Mam stredoskolske vzdelani(obchodni akademie),ale chci delat tuhle praci.Prosim Vas doporucte mi vyber VOS

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud se rozhodujete s výběrem VOŠ a chtěla byste pracovat v oboru, tak by bylo ideální si vybrat VOŠ sociálního či pedagogického zaměření, těch je řada. Nevím, nakolik jsou dostupné ve Vašem regionu, ale zkuste vyhledat v seznamu VOŠ na http://www.csvs.cz/projekty/2008_gaudeamus/03_vos/01seznam.pdf.
Jako nejúplnější a nejvhodnější bych ovšem viděla studium bakalářského oboru Adiktologie, který je zaměřený přímo na problematiku závislostí. Studium je v Praze, ale je možné i kombinovanou formou. Více se dozvíte www.adiktologie.cz. Pokud byste uvažovala o studiu VŠ, je možné také zaměřit se na psychologii, sociální práci, sociální či speciální pedagogiku. Jinak samozřejmě existují i další možnosti vzdělávání (odborné kurzy, psychoterapeutický výcvik).
Co se týče práce se závislými - je to skutečně náročná a nijak fascinující práce. Pokud máte Vy sama nebo někdo z Vašich blízkých problém s drogami, tak to asi není nejvhodnější motivace pro tuto práci a je potřeba si nejprv vyřešit své osobní trable a pak se pouštět do něčeho dalšího. Píšu to jen proto, že to bývá skryté za řadou dotazů, které jsem zaměřené na vzdělávání a práci v této oblasti, nechci Vás nijak podezřívat, jen na to upozorňuji.
Přeji hodně štěstí.