Drogová závislost dcery
Vláďa
Dobrý den,
s manželkou máme již několik měsíců podezření, že naše dcera (20 let) užívá nějaké drogy. V poslední době jsme se opakovaně setkali s jejím nenormálním chováním. Střídají se u ní stavy přízně a naopak nepřízně kdy nám je schopná říct věci nad kterými zůstává rozum stát. Včera manželce ukradla kreditní kartu a vybrala z ní 2000 Kč. Dnes na ní chci nečekaně udeřit a přimět jí, aby se podrobila nějakému testu na přítomnost drog. Můžete mně napsat, jaký test by bylo vhodné použít, jestli je vůbec vhodné jí do něčeho takového nutit, případně jiné informace, které by mně pomohly při řešení vzniklého problému. Dále by mě zajímalo, na koho bych se mohl v Písku obrátit pro případnou radu. Děkuji VH

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
v každé větší lékárně lze zakoupit volně prodejný orientační test na detekci z moči. Bohužel, pokud v tuto chvíli nemáte tušení, o jakou drogu se jedná, těžko říci, jaký by byl jednotlivě případně vhodný. K dostání je test na THC ( marihuana ), amfetamin ( pervitin ) a opiáty ( heroin ). Jednotlivě tyto testy stojí cca 100,-Kč. V  kombinaci na tyto tři skupiny dohromady cca 180,-Kč. Tyto testy se sice běžně používají, ale 100% nejsou, takže pokud nastane situace, že výsledek testu je v rozporu s tvrzením tetované osoby, je vhodné, pak test nechat provést v toxikologické laboratoři, kde testování sice už tak levné není, ale za to 100%.
Ústřední toxikologická laboratoř
areál Dětské kliniky, budova A2, 1.patro
Ke Karlovu 2
Praha 2
tel : 222 967 188
Detekce jedné látky 487,-Kč ( příklad rozbor na průkaznost marihuany 1 x 487,- , rozbor na marihuanu + pervitin 2 x 487,- ). V případě mimopražských žadatelů je možnost vzorek moče zaslat poštou. Je také třeba žádanka od lékaře, postačí praktického. Výsledek testu je hotov cca do týdne a je zaslán k lékaři, který žádost vystavil. U něj pak i probíhá úhrada.
Testování, ale sebou přináší i nemalá úskalí a vždy rodičům doporučujeme, nežli se pro tuto variantu rozhodnou, aby využili nejdříve osobního poradenství. Je dobré mít ucelené informace a také se připravit na obě možné varianty výsledku testu. Pokud by se přítomnost drog prokázala, je vhodné mít připravený plán. S odborníkem můžete probrat všechny případné možnosti, které by se dali využít a také to, jak vhodně s dcerou komunikovat. Případně zařídit léčbu a vše potřebné.
U Vás se můžete obrátit na toto zařízení :
ARKÁDA = Kontaktní centrum
Husovo nám. 2/24
Písek
tel : 382 228 171
email : arkáda@iol.cz
provozní doba : PO až PÁ 8.00 - 18.00
Také je možnost využít telefonické krizové linky 382 222 300 = v pracovních dnech od 8.00 do 22.00hod..
Od 1.7. do 31.8. probíhá v budově ARKÁDY rekonstrukce, z těchto důvodů je omezen provoz, proto je zapotřebí se nejdříve telefonicky dohodnout na možné návštěvě.
Zatím se mějte hezky, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.