moje telo po piku
dablice
Dobry den, uz jsem vam jiz jednou psala, kdyz jsem litala na peri. je mi 20let, piko snupala rok, druhy pulrok skoro kazdodenne.....avsak tem dobam je konec a 2 mesice nejedu. piko mi, nerikam nechybi, obcas chute jsou a celkem silny, ale protoze uz neziju v cechach jsem v jine zemi kde je tezke neco sehnat a ani se nak neshanim. jen me ted tak posledni dobou trapi telo. jsem chudokr. na zelezo a vitamin b, na to mam uz vitaminy B1,B6,B12.. mela jsem pred 3mi lety epilepsii, ktera odeznela a 2 roky neberu leky.tenkrat - tegretol. nejvetsi problem mam ale s metabolismem... nevim co s tim delat, na wc chodim tak jednou za tyden. curam normalne....asi to souvisi i s menstruaci ktera mi po 2 letech opet zacina, mam nit. telisko.? nikdy jsem poradne nemenstruovala pravidelne hlavne posledni 3 roky jsem to ani nemela... co s tim? co zatezuje moje telo pred normalnim chodem? predem dekuji za odpoved .... dablice

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že je Vám dvacet let. Před 2 měsíci jste skoncovala s užíváním pervitinu, který jste užívala (šňupala) zhruba rok (posledního půl roku de facto denně). Abstinenci spojujete s odjezdem do jiné země, kde se dá pervitin jednak těžko sehnat a jednak se do chánení ani nijak nepouštíte. Zatím úspěšně bojujete s chutěmi, k čemuž Vám gratuluju!
Poslední dobou, nejspíš tím máte na mysli zejména poslední dva měsíce, se trápíte fungováním svého těla. Nedostatek vitamínů skupiny B řešíte užíváním tablet, nejspíš tak řešíte i nedostatek železa. V minulosti jste měla epilepsii (není jasné, jak vážnou), nicméně už dva roky na ní neužíváte žádné léky. Nyní máte problémy s chozením na stolici, což nejspíš s epilepsií vůbec nesouvisí, a s nepravidelností menstruace (resp. poslední 3 roky jste jí skoro neměla).
Jak problémy s metabolismem, tak s menstruací, mohou pochopitelně souviset s užíváním pervitinu. Ženy, které užívají pervitin, často zhubnou, což může mít za následek i ztrátu menstruačního cyklu. Rozhodně by s tím ale nemělo souviset tělísko. Cyklus by se měl postupně sám obnovit - zejména s přírůstkem na váze a pravidelným režimem. Vzhledem k tomu, že období užívání pervitinu nesedí s délkou období, kdy jste neměla menstruaci, může ale jít i o jiný problém. Proto bych se na Vašem místě obrátila na gynekologa a pokusila se s ním vše řešit. Mohlo by jít i o řadu jiných, např. hormonálních, problémů. Pokud jde o chození na stolici, i to může souviset s užíváním pervitinu. Většina lidí během užívání pervitinu příliš nejí, což má po vysazení za následek to, že si tělo začne "dělat zásoby" na další období, kdy bude přísun potravy zase omezen. Člověk má jednoduše po vysazení hlad, chutě a tloustne. Když se člověk k užívání pervitinu nevrátí, je velmi pravděpodobné, že se trávení samo postupen času srovná. Ale u Vás si tím opět nemohu být jistá. Nevím, jak jste to měla před užíváním pervitinu, ani v době, kdy jste brala. Jestli za sebou nemáte problémy s příjmem potravy apod. Proto bych se na Vašem místě obrátila i s touto věcí na odborníka - nejspíš na obvodního lékaře.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.