dotaz
tazatelka
Dobrý den,prosím o radu.Přemýšlím o brigáde hostesky v klubu v Itálii, přes agenturu,nemám zkušenosti,bojím se,abych
nechtěně jen každodenním pobytem v klubu nespadla do nějaké drogové závislosti.určitě nejsou všechny kluby úplně čisté a nevím, zda je návykové např.pasivní vdechování kouře z marihuany, cracku nějakých opiátů nebo nevím čeho, neznám to.napište mi, prosím Vás, jaké asi je riziko..nebo jestli je vůbec šance,že se tomu v takovém prostředí vyhnu.díky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejsem si vlastně úplně jistá, na co se ptáte. Práci v "klubu" přes nějakou "agenturu" jako "hosteska" nepovažuji za příliš bezpečnou obecně. Často se stává, že jde pouze o zástěrku, jak dívky najaté na práci hostestky v klubu dostat do soukolí prostutice. Z toho bych asi měla největší obavy. Nevím, nakolik je agentura, přes kterou byste práci dostala, důvěryhodná a ověřená. Před tím, než práci přijmete, bych to opravdu důkladně ověřila. Abyste se pak v zahraničí, bez podpory rodiny, přátel, nedostala do nějaké nepěkné situace.
Jinak k Vašemu dotazu k drogové problematice. Je dost dobře možné, že se člověk při takové práci může setkat s lidmi, kteří drogy berou nebo těmi, kteří drogy prodávají/nabízí. Závislost při pobytu v prostředí, kde se drogy berou, pokud je sama neberete, nehrozí. Nedokážu si představit tak intenzivní pasivní "vdechování" při kouření drog, které by mohlo způsobit závislost. To by musela být aktivní účast na kouření drogy. Těžko říct, jak by vypadal klub, kde byste pracovala a nedokážu posoudit, nakolik je pravděpodobné, že se setkáte s drogami či s tím, že by vám je někdo nabízel. Co se týče dotazu ve skryté poznámce, na e-mail neodpovídáme, pouze poskytujeme odpovědi prostřednictvím webové poradny. A ohledně závislosti na kokainu - píšete to, jak kdybyste s něčím již zkušenost měla nebo ji plánovala... ze závislosti se lze dostat, byť to není jednoduché, ale nejlépe je se zkušenosti s kokainem samozřejmě vyhnout a drogu odmítnout.
Možná kdybyste napsala o sobě a o té nabídce práce, o níž uvažujete, víc, byli bychom schopní víc poradit. Takhle mi nezbývá než Vám popřát hodně štěstí a abyste na sebe byla opatrná. Pokud práce, kterou chcete přijmout, má velké riziko, že se dostanete do kontaktu s drogami a budete v prostředí, kde k nim bude přístup, tak bych asi dost zvážila, jestli vám to za to stojí...