pervitin
maju
Dobrý den, před týdnem jsem u přítele v kapse našla pervitin, po dlouhém naléhání se přiznal, že bere už půl roku, přiznal se mi, že ho měl tak třicetkrát po malé dávce- příležitostně od známých, a že ani neví proč to měl. Nechce se o tom bavit, že je to uzavřená kapitola a že ví, že všichni uživatelé skončí špatně a on to tak nechce, proto už si to nikdy nedá a že ví, že mě velmi zklamal. Ale já netuším zda mu mám věřit, mám obavu, že se toho po půl roce nebude moci tak lehce vzdát, sama s drogama nemám žádnou zkušennost tak vůbec netuším co dál. Taky jsem na něm nic nezpozorovala, jedině že je v poslední době hodně podrážděný a hned vybuchne, ale to přikládám problémům v práci. Chci mu pomoct, ale sem v koncích jsem z toho na dně jsme spolu pět let a plánovali budoucnost.
Prosím moc o jakoukoli radu, co v téhle situaci dělat. Okolí se svěřit nemůžu, vím že by je to zasáhlo stejně jako mě.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
chápu Vaše rozčarování a pozitivně hodnotím snahu získat informace, jak v této chvíli postupovat dále. Nejlépe by bylo využít osobního kontaktu, který bývá v tomto směru zcela nejúčinnější. Neuvedla jste žádné město, pokud by pro Vás byla dostupná Praha, doporučuji se obrátit na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Můžete s ní zcela bez obav pohovořit o všem co je třeba a společně naplánovat další vhodné kroky. A to nezávazně a bezplatně.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
pro více info se můžete podívat sem www.sananim.cz ( zadat Poradna pro rodiče PPR )
Pokud by Praha byl pro Vás problém, můžete využít bezplatných poradenských služeb, které nabízí Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog. Ty bývají většinou ve všech větších městech. Veškeré kontakty naleznete zde www.drogy-info.cz v mapě pomoci, po zadání kraje a města, vyhledáte Kontaktní centrum = vyberte si to, které máte nejblíže. Nebo napište a uveďte vhodné město, kontakt Vám rádi doporučíme.
Zatím se mějte hezky, pokud budete mít chuť, můžete napsat, jak se situace dál vyvíjí a zda jste poradenství využila. Budeme držet palce, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.