Ambulatní léčba
Andy
Dobrý den, chtela bych se zeptat jakym zpusobem probiha ambulantni lecba, jak casto se do centra docházi, zda jsou konzultace i hromadne s ostatnimi, jak dlouho trva celkova lecba, jak je zavisly kontrolovat zda abstinuje, v pripade ze selze a drogu uzije, je vyloucen z programu? Ma moznost dalsi lecby, nebo v tom samem miste nebude prijat. A lisi se nejak vyrazne programy center u nás v San, k-centrum, drop inu a je potreba se predem objednávat?Dekuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
asi není úplně podstatné, o jakou organizaci jde, spíše o jakou formu služby. Jiné možnosti nabízí K-centrum, které slouží spíše pro tvz.první kontakty, kde se pracovníci snaží o snižování rizik / výměna injekčního materiálu, zdravotnické ošetření...pokud uživatel dojde do stadia, že se rozhodne svou situaci řešit a léčit se, K-centrum pouze detox a léčbu zprostředkuje /. Samotný léčebný program pak probíhá jinde, buď v psychiatrické léčebně, terapeutické komunitě nebo formou ambulance. Tudíž nejde srovnávat Kontaktní centrum s Ambulantní léčbou. Jde o zcela jiný způsob práce s uživateli v jiné fázi jejich závislosti.
Možná, pro lepší představu, bude nejlépe, když se podíváte na www.sananim.cz a zadáte Denní stacionář DST. V tomto zařízení probíhá ambulantní léčba a zde se dočtete podrobnější informace.
Netuším, z jakého důvodu, Vás toto zajímá. Zdali jste uživatel/ka či nějaká blízká osoba uživatele. Pokud by se problém drog, týkal bezprostředně Vás, není nic snadnějšího nežli se sebrat a navštívit tvz.Motivační skupinu již ve zmíněném Denním stacionáři ( kontakt níže ). Probíhá pravidelně každé úterý a čtvrtek a to v čase od 10.30 do 12.00. Není zapotřebí žádné lékařské doporučení, ani se nemusíte objednávat. Stačí pouze přijít v tomto čase, v těchto dnech. Vstupem do zařízení se ničemu nezavazujete, můžete se pouze informativně přijít podívat a informovat se o možnostech pro Vás, důležité je Vaše rozhodnutí, které je pouze na Vás...
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
Praha 7
tel : 220 803 130, 220 800 041
gsm : 605 212 175
kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
email : stacionář@sananim.cz
www.sananim.cz
Tak to zvažte, je to na Vás. Pokud by se potíže netýkali přímo Vás, můžete napsat více, třeba bychom mohli vymyslet, co by se dalo případně dělat...
S pozdravem Markéta K.