Chtěla bych se toho,už sakra zbavit...
Karlos
Zdravim a předem díky za radu,opravdu ji asi už nutně potřebuji!!!první dávku tvrdé D. jsem měla už ve čtrnácti a stále se to s semnou veze a to mi je už 28r.Dá se říct,že nebyl rok co bych vynechala,tohle svinstvo!!!max pět měsícůůů..Ráda si dám jehlou a tak už fakt pocituju psichyckou slabost a nefunkčost sebe ovládání a fungování ve společnosti,vydržim to nejdéle tři týdny,ale vždycky to zase přijde!!!Chtěla jsem nastoupit na ambulantní léčbu,ale jako bych to odalovala,aniž bych chtěla a nevim zda mi pomůže???když se o tom jen povídá,ale já to potřebuju vyndat ze sebe!!!ale bude to stačit???nebo,už potřebuju delší léčbu??? raději bych,zůstala v centru dění a odolávala,páč když se vrátím po nějaké době,potkám lidičky a nevim co bude...prosim o telefoní číslo na komunitu,která hned funguje a má na starosti,pokročilejší uživatele.Děkuju za jakou-koli odpověd....S pozdravem K.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
uvádíte, že ji po 14let Vaším životem procházíte společně s drogami...je to poměrně dlouhá doba a sama jste si již vyzkoušela, že vysadit zcela se Vám opakovaně nepodařilo. Léčba by byla rozhodně na místě.
Také zmiňujete, že byste raději zůstala ,,v centru dění a odolávala" a využila pouze ambulantní formu odborné pomoci = v tomto případě, mi přijde zbytečné toto již nadále pokoušet. Sama jste si vyzkoušela, že ,,odolávání" dobře nekončí a Vy se opakovaně k droze navracíte. Ambulantní forma pomoci může být účinná, ale ne vždy je plně dostačující. Vzhledem k délce Vaší drogové kariery, bych doporučila spíše léčbu pobytovou, nejlépe v terapeutické komunitě. Ano, máte zajisté pravdu v tom, že posléze se stejně do života budete muset vrátit a čelit různým situacím, ale proč na tyto situace nebýt řádně připravena ?
Žádáte telefonický kontakt na komunitu pro uživatele s delší drog.karierou. Na tyto uživatele se specializuje terapeutická komunita Němčice. Bohužel, žádná z komunit ,,nefunguje hned" = dostat se do komunity má svůj postup a pravidla. Vzhledem k nízké kapacitě komunit ( cca 15 klientů ), je zapotřebí být zařazen to tvz.pořadníku. V tomto případě komunity Němčice, vede v patrnosti Kontaktní centrum SANANIM ( veškeré kontakty uvedu níže ). Takže, pokud byste měla zájem absolvovat léčbu v komunitě, bylo dobré, zkontaktovat se s K-centrem co nejdříve a dle instrukcí pracovníka Káčka, se do pořadníku nechat zařadit. Také je vždy podmínkou před nástupem do komunity ( a to platí u všech komunit ), absolvovat nejdříve pobyt na detoxifikační jednotce. To vše pomůže zprostředkovat a zařídit Kontaktní centrum.
Kontaktní centrum o.s. SANANIM
Na skalce 819/15
Praha 5
tel : 283 872 186
email : kacko@sananim.cz
provozní doba :
PO 13.00 - 20.00
ÚT   9.00 - 20.00
ST    9.00 - 20.00
ČT    9.00 - 20.00
PÁ    9.00 - 20.00
SO + NE + svátky 13.00 - 20.00
• do Káčka lze přijít kdykoliv během provozní doby
• pokud si předem zavoláte ( samozřejmě je to výhodou ), nebudete muset čekat a pracovník na Vás bude mít dostatek času, když o Vás bude předem vědět...
• veškeré služby jsou bezplatné
• vždy záleží především na Vašem rozhodnutí, můžete se nejdříve dojít nezávazně ( lze i anonymně ) poradit o možnostech pro Vás a po té se svobodně rozhodnout zda dalších služeb využijete, či nikoliv...
• pro více info se můžete podívat sem www.sananim.cz / zadat Kontaktní centrum KC /
Podrobnější informace o komunitě naleznete též na stánkách občanského sdružení SANANIM www.sananim.cz = zadat Terapeutická komunita Němčice TKN.
Tak se na to podívejte, popřemýšlejte, pokud budete mít nějaké doplňující dotazy, klidně zase napište. Zatím se mějte hezky a když, budete mích chuť, můžete napsat, jak jste se rozhodla. Přeji hodně štěstí !
S pozdravem Markéta K.