agrese, zlost
era12
Dobrý den,
přítel měl v době před naší známostí \"jakousi\" závislost - snad roční na pervitinu (bral jednou měsíčně, pak častěji po dobu jednoho roku) s občasnými atakami gamglingu (automaty), v kombinaci s marihuanou a potížemi dostát běžnému provozu v práci. Dva roky co jsme spolu potíže ustoupily, znovu začal s chutí pracovat, teď ale ubývá v důsledku krize klientů. V poslední době je, bohužel, velice často verbálně agresivní s přechodem k agresi fyzické, extrémně náladový - nálada se mění z minuty na minutu od výborné a přátelské až ke znovu útočné a verbálně agresivní. Doprovází to nenápadné potíže s krátkodobu pamětí.O víkendech - počínaje pátekm má potřebu se opít (uvolnit). Rodina z jeho strany jej, bohužel, odepsala, tam pomoc hledat nemůže. Přítel má 24 let. Existuje nějaká rada? Jak se mám v takové situaci zachovat? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
dle toho co uvádíte, přítel opakovaně řeší své potíže ,,únikem" ( pervitin, automaty, THC, alkohol...). Těžko se dá situace takto zhodnotit objektivně touto formou přes internet. Netuším, zda přítel své problémy nějak v minulosti řešil, tím myšleno, zda vyhledal odbornou pomoc. Rozhodně by byla na místě. Pokud agrese vůči Vám, přesáhla verbální podobu i do podoby fyzické, doporučila bych Vám, co nejdříve vyhledat odborníka a s ním se osobně poradit, jak v této situaci pokračovat dále. Obecná rada v podobných případech bohužel neexistuje, vždy je zapotřebí mít více informací a zvážit, co by v danou chvílí bylo nejvhodnější. Pokud je přítel agresivní, obávám, že kdyby, jste se snažila o jeho motivaci k využití odborné pomoci pro něj, aby jste jeho agresi vůči Vám neumocnila a tím sama sebe neohrozila. Proto bych doporučila nejdříve osobní poradenství pro Vás...
Pokud je pro Vás Praha dostupnou, můžete se obrátit na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Můžete s ní otevřeně pohovořit o všem co je třeba a naplánovat postupné konkrétní kroky, jak situaci řešit dále / bezplatně /. Myslím, že je to v tuto chvílí nejrozumnější řešení.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s.SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
pro více info se můžete podívat sem www.sananim.cz / zadat Poradna pro rodiče PPR /.
Zatím se mějte hezky, buďte opatrná, když budete potřebovat, klidně opět napište.
S pozdravem Markéta K.