zájmy a drogy?
D-D
Dobrý den, prý se při abstinenci od drog má člověk zároveň odstřihnout od činností (a kamarádů) spojených s drogami. Zkouším přestat sama s pervitinem po 2 letech. Problém je, že jsem na drogách dělala skoro všechny činnosti běžného života i se věnovala původním zájmům, které mě bavily i před pikem. Jako třeba zahradničení, kreslení, skládání hudby. Teď když se chci k zálibám vrátit, tak mě pronásledují hrozné chutě dát si znovu. Co mám teda dělat. Cítím hrozně nepříjemnou otrávenost a prázdnotu.

Odpověděl: Tomáš Málek
Dobrý den,
nejprve se musíte naučit zvládat samotné chutě - umět je ustát, odvést od nich pozornost, umět zastavit na ně myšlenky a nezůstávat v nich.
Druhým krokem je vybrat si činnost, která byla pro vás hodně zábavná a důležitá už před drogami, a zažít ji třebas trochu jinak se silným prožitkem, který by překryl vzpomínky na drogové zážitky. Dobré je zkusit daný koníček opakovaně ve společnosti někoho, s kým vám je dobře, kdo je pro vás oporou. Postupně spojení mezi drogovým zážitkem bude slábnout. Neočekávejte od sebe příliš mnoho a příliš rychle. Užívání drog zpravidla podkopává schopnost lidí radovat se z věcí, umět prožívat příjemné věci - dělala to za ně droga. Je třeba si tuto shcopnost znovu oživit, jako svaly, které jste delší dobu nepoužívala.
Chutě - jejich sílu a častost výskytu - výrazně ovlivňuje, nakolik jste rozhodnutá definitivně s drogami skončit a zda máte pro co žít.
Pokud abstinujete zhruba 3 měsíce, můžete se obrátit na doléčovací centrum (následnou péči), kde se zabývají především zvládání chutí, udržováním abstinence a dáváním života do pořádku po nějaké době užívání drog. Doléčovací centrum si můžete vybrat podle místa svého bydliště. Kontakty jsou uvedené zde:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
Pokud byste, potřebovala poradit ohledně výběru doléčovacího centra, klidně se na nás obraťte.