Rady pro rodiče
Katka
Dobrý den, chtěla bych poradit co dělat a kam zajít pro pomoc. Rodiče zjistili, že mladší bratr užívá pervitin (pozitivní test na metamfetaminy) a evidentně neví, co dělat. Oba určitě chtějí bratrovi pomoct, ale každý zaujal jiný postoj a neustále se kvůli tomu hádají. S bráchou se navíc nedá ani mluvit, když se s ním o drogách snaží bavit, vždycky se sebere a odejde a vrací se uprostřed noci. Máma je z toho nešťastná a chce i po mně, abych situaci řešila. Já ale nemám tušení jak. Poraďte mi, prosím, kam mohou rodiče zajít pro radu. Děkujeme.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
no, po pravdě, jednoduchou pozici opravdu nemáte. Bohužel, závislost nepostihuje pouze ty, které drogy bezprostředně konzumují, ale ničí především také ty nejbližší...
Rozhodně doporučuji, aby se rodiče co nejdříve zašli osobně poradit o všem co je třeba. Uvedla jste, že jste u Vás vyhledala kontakt na lékaře. Ve Vašem městě bohužel, není přímo Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog, na které byste se mohli obrátit. Nicméně, veškerá zařízení ( takže s největší pravděpodobností i Vámi zmíněný lékař ) pracující se závislými, by měli poskytovat i poradenské služby rodinným příslušníkům. Takže bych doporučila se s touto ambulancí spojit a poradit se.
Nebo další možnost obrátit se na jedno z našich zařízení ( SANANIM stejná organizace jako tato poradna ), které se specializuje přímo na práci s rodiči uživatelů nelegálních drog. Uvádím kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
pro více info se můžete podívat sem www.sananim.cz / zadat poradna pro rodiče PPR /
Tak držím palce, aby se vše začalo ubírat lepším směrem. Pokud by Vás ještě něco zajímalo, klidně zase napište. Mějte se hezky a všem přeji hodně sil.
S pozdravem Markéta K.