Jaké jsou možnosti léčby?
vrabcak.1
Syn je už víc jak deset let uživatelem drog.Začal nejdříve užívat trávu,posléze pervitin, od loňského roku už začal zkoušet i automaty.Poraďte jak ho přesvědčit k nějakému způsobu léčby. Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
toto nejsou snadné situace a rozhodně nelze odpovědět pouze jednou obecnou radou. V podobných situacích je zcela nejúčinnější osobní dlouhodobější kontakt a systematická práce. Veškerá zařízení pracující se závislostmi, poskytují i též bezplatné poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Jelikož motivace nemotivované závislé osoby je opravdu nelehká záležitost a také ,,běh na dlouhou trať", doporučila bych Vám se s nějakým zařízením spojit a o všem se lépe a konkrétněji poradit.
Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, uvádím kontakt na kolegyni, která se specializuje přímo na práci s rodiči uživatelů nelegálních drog. Můžete s ní bez obav probrat vše potřebné, poradit se jak vhodně pokračovat v komunikaci a také jak třeba lépe motivovat. Komunikace je teď v tuto chvíli jediný možný nástroj, který máte. Zdali žijete ve společné domácnosti, je také zapotřebí probrat určitá pravidla, na kterých je třeba dále trvat atd...Poradenství Vám mimo jiné poskytne i Vaší podporu, kterou si v dané chvíli, také zajisté zasloužíte...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s.SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
Pro více info se podívejte sem www.sananim.cz / zadat Poradna pro rodiče PPR /.
Zdali Praha dostupná není, můžete využít služeb jakéhokoliv Kontaktního centra. Ty ve svých službách tyto poradenské služby též nabízí. Veškeré kontakty naleznete zde www.drogy-info.cz v mapě pomoci po zadání kraje a města, vyhledáte veškerá Kontaktní centra v celé ČR - vyberte si to, které máte nejblíže. Nebo napište ještě jednou a uveďte dobře dostupná města, vhodné zařízení Vám rádi vyhledáme a doporučíme.
Mějte se zatím hezky, když budete potřebovat, opět zase napište.
S pozdravem Markéta K.