dva dotazy
Medy
Dobrý den,
zajímalo by mě jestli, když si koupím normální mák v obchodě a udělam z něho odvar nebo něco jestli bude mít nějaké uklidňující učinky třeba jen nepatrné?(jak jsem zjistila nikdo asi nemá zájem o pěstování máku). A ještě bych se chtěla zeptat na Rivotril.Nemám ho na předpis a není k němu ani přibalový leták, vím co dělá a k čemu se užívá, ale zajímalo by mě co se mnou udělaji takové 2,3,4...adt. Vím, že máte hodně práce takže to nijak nespěchá, ale budu ráda když mi odpovíte. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
I když mák obsahuje stopy morfinu a kodeinu, intoxikovat se jím, alespoň pokud vím nelze. A to ani když jej sníte poměrně dosti. Jestli by bylo možné cítit nějaké zklidňující účinky - mám mák celkem rád a i když ho sním spoustu, tak se maximálně cítím přejedený (tedy, nikdy jsem jej nejedl na husto, vždycky to byla součást jídla).
Stran Rivotrilu - je to benzodiazepin, s poměrně vysokým potenciálem závislosti. Dávkování - no pokud jste jej nikdy neměla, 2 mg jsou dávka po které budete dosti nepoiužitelná. Jinak vysoké dávky (více než 10 mg) jsou již ohrožující na životě, stejně tak kombinace s alkoholem. Předpokládám, že se od experimentu nenecháte odradit - nicméně - je dobré vědět, že stačí několik užití v poměrně krátkém čase, abyste měla nepříjemné chutě.