dýchání
vojči
Dobrý den pár dnů užívám syntetické drogy injekčně po rozpuštění s tablet...nevím co přesně obsahují ale je to nějaký amfetamín a stává se mi poslední dobou že nemůžu udělat pár kroků bez zadýchání musím každou chvíli hlouběji dýchat...mám pocit že se mi špatně okysličuje tělo ...může to být vysoký tlak nebo něco???Někdy mám pocit že se vybulím tak třikrát denně.Mám si zajít k lékaři?Nebo co můžu dělat aby se to nědělo?děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud užíváte injekčně, jděte rozhodně k lékaři. Mohlo by se jednat o infekci srdeční nitroblány, která je bez léčby velmi často smrtelná. Mám poměrně hodně pacientů, kterří si bakteriální endokarditidu tímto způsobem opatřili a také poměrně dosti, kteří na ní i zemřeli. Poslední před necelým měsícem, zemřel i přes to že ležel na specializovaném odělení ve fakultní nemocnici a kolegovů dle zprávy k pitvě - kterou jsem viděl - udělali co mohli. Ale přišel již příliš pozdě. A není to onemocnění, které se vyléčí samo. Pokud máte i teploty - je pravděpodobnost endokarditidy dokonce velmi vysoká.
Mohlo by se jednat i o jiné možnosti, značná část z nich je však také málo povzbudivá.
P.s. Důležité - pokud lékaři neřeknete co máte za obtíže a že obtíže souvisejí s injekčním užíváním drog - nemusí být schopen diagnostikovat příčinu vašich obtíží.