Risperidon
růženka
Dobrý den tento lék mám předepsaný od psychiatričky, je mi pouze 16 let. Beru ho téměř rok a půl. Občas se mi chce po něm spát

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Nevím, z jakého důvodu máte lék předepsaný a zda jste své obavy ze závislosti a pociťované vedlejší příznaky (únava, spavost) konzultovala se svou psychiatričkou. Jak už jsem psala, závislost na Risperidonu mezi nežádoucími účinky léku uváděná není. Únava a spavost se objevit mohou, jsou to jedny z častých vedlejších příznaků. Mohlo by pomoci změnit denní dobu podávání léku. Jinak samozřejmě neznám Vaši psychiatrickou diagnózu ani celkový zdravotní stav, ale mladistvým do 18 let by měl být lék podáván pouze krátkodobě. Možná bych na vašem místě zkusila o tom všem promluvit s vaší psychiatričkou, zda by při léčbě vašich obtíží nepomohla jiná medikace. Případně aby Vám vše ohledně léku vysvětlila - proč máte předepsaný zrovna tento, jak dlouho ho máte ještě do budoucna brát, zda neexistuje jiná varianta, že máte obavy ze závislosti a že se Vám po užití léku chce spát... dozvěděla byste se jistě víc, než takto přes internet, vaše lékařka zná váš zdravotní stav a může lépe posoudit, co by pro Vás bylo nejvhodnější. Pokud ke své lékařce nemáte důvěru, mohla bych vám zkusit doporučit jiného psychiatra, pokud mi napíšete o sobě víc podrobností a také odkud jste.