léčba zavistosli na pervitinu
MIREČEK
Dobrý den , partnerka cca půl roku bere pervitin (šňupáním)Těd před pár dny se mi přiznala , že je na dně a chce s tím přestat .Já jsem se k tomu postavil čelem a snažím se jí podporovat v léčbě .Už začala pracovat s psychologi atd. Mě ale zajímá , ted když se drží a nebere tak je šíleně unavená a nic jí nebaví.Jaké přípravky , vitamímíny by měla brát aby tu unavu překonala a vrátila se ji přirozená imunita děkuji za každou radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud jde o současný pocit únavy, jde o celkem běžný průvodní jev po vysazení pervitinu. Pod účinkem pervitinu je organismu velmi značně stimulován, což je nepřirozený zásah pro organismus celkově, takže zákonitě po odeznění účinku se dostavuje silná únava, až vyčerpanost. Teď by bylo vhodné, aby partnerka dbala na to, aby pravidelně jedla, dodržovala pitný režim a také tělo doplnila o vitaminy a minerály, které konzumentům drog chybí. Pokud v lékárně zakoupíte nějaké komplexní balení, rozhodně tím nic nezkazíte. Co se týče fyzické kondice, bylo by asi záhodno postupovat pomalu. Nejdříve můžete například zvolit procházky do přírody a postupně aktivity přidávat. Nemá smysl hned ,,lámat rekordy"...konzumace drog dost silně ovlivní celkový metabolismus a nějakou dobu potrvá, než se zase dá do pořádku. Nezájem s tímto také úzce souvisí, někdy je hodně těžké abstinující osoby znova umět ,,nadchnout"...jestli měla přítelkyně nějaká zájmy v minulosti, snažit se jí motivovat, možná některé věci připomínat ( to se samozřejmě týká pouze aktivit a zájmů, které nesouvisí s konzumací drog ).
Toto bývá asi to nejtěžší. Uvedl jste, že již přítelkyně spolupracuje s odborníky, což je fajn. Netuším, pro jakou pomoc jste se rozhodli, ale pokud dochází ambulantně do nějakého zařízení specializující se na problematiku závislostí, rozhodně poradenských služeb můžete využít i Vy, jakožto blízká osoba. Veškerá zařízení pracující se závislými osobami tyto poradenské služby blízkým osobám bezplatně poskytují ( pokud jste se tedy nerozhodli pro využití nějaké soukromé praxe, to pak je samozřejmě finančně jinak ).
Léčba závislosti je vždy běh na dlouhou trať a rozhodně se tento proces netýká pouze osoby, která je závislá. Tyto potíže se také velmi dotýkají rodiny, partnerů a všech dalších blízkých osob. Proto bych osobní kontakt pro Vás rozhodně doporučila. Zkuste se obrátit na odborníka, se kterým přítelkyně již spolupracuje. Pokud byste měli zájem třeba i o jiné možné kontakty, klidně si o ně napište. Postačí pouze uvést dobře dostupná města. Nebo se můžete podívat na www.drogy-info.cz a využít databázi kontaktů.
Zatím se mějte hezky. Přítelkyni přeji hodně sil do dalších dní a hodně úspěchů ve své léčbě. Vám dostatek trpělivosti, pokud bude třeba, klidně napište.
S pozdravem Markéta K.