pervitin
zahy
Dobrý den
Beru pervitin 10let, první rok víkendově, pak další dva roky dost často a pak jsem jako že přestal. Problém mi vzniknul tím, že vždycky, když jsem byl na tzv. dojezdu, tak jsem koukal na porno a onanoval. Někdy to trvalo i dva dny. A když jsem přestal brát pervitin, tak přesto minimálně jednou za tři měsice mi přeskočí a musím si dát a koukám na porno. Můj sexuální život je v pořádku, jsem spokojený, ale pořád mě láká koukat hodiny na porno a to můžu jenom na pervitinu. Možná je to otázka pro sexuologa. Vůbec nevím co mám dělat, trvá to už hrozně dlouho. Děkuji za jakoukoliv radu.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
z toho co píšete jsem pochopil, že pervitin berete velmi dlouhou dobu a že Vaše užívání trvá. Podobné pornoeskapády při užívání amfetaminových psychostimulantů jsou v dnešní době celkem častým jevem. Pokud Vaše jednání neubližuje někomu jinému, doporučuji Vám soustředit se spíš na možný problém se závislostí, jejíž závažnost si netroufám z Vašeho dotazu posoudit. Přikláněl bych se spíš k tomu, že po deseti letech na pervitinu máte problémů pod pokličkou víc. Kromě mnoha dalších závažných rizik Vám minimálně hrozí, že nebudete schopen sdílet a prožívat hluboký a láskyplný vztah. Možná, že po něm netoužíte, píšete, že jste spokojen, ale ruku na srdce, spokojení lidé se většinou na naší poradnu neobracejí. Každopádně si cením Vaší otevřenosti a toho, že jste nám o svých intimních prožitcích dokázal napsat. Ještě lepší by bylo, kdybyste navštívil zkušeného odborníka, ve Vašem případě nejlépe psychiatra, který by Vám po bližším seznámení s vaší situací určitě dokázal poradit a odpovědět na Vaše otázky. Pokud jste z Prahy, doporučil bych Vám se telefonicky objednat např. k MUDr. Jakub Minařík, lékař - psychiatr, vedoucí ambulantního psychiatrického centra CADAS, o. s. SANANIM, Spálená 12, Praha 1, tel. 224 949 035,
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Troufám si odhadnout, že pokud chcete ve svém životě řešit cokoliv, nevyhnete se otázkám ohledně vašeho braní, proto nejlépe začněte pokusem o reálný náhled na Vaši situaci, který získáte jedině tehdy, dokážete li se otevřeně svěřit a následně vyslechnout názory specialistů, kteří budou, toho bych se nebál, na Vaší straně.
Můžete také vyhledat některé ze zařízení zabývajícího se závislostmi a problémy uživatelů, nacházejících se ve Vašem dosahu. Osobní kontakt je přece jen o několik "levelů" výš.
Podívejte se na
http://www.drogy-info.cz/,
kde pod rubrikou Mapa pomoci vyhledat vhodný kontakt podle regionu a typu zařízení. Další zařízení, služby a odborníky najdete i v Databázi kontaktů
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu.
Můžete se podívat i na info našeho zařízení SANANIM,
http://www.sananim.cz/,
které provozuje i tuto poradnu. Podívejte se do rubriky Pomoc a léčba, tam najdete informace o jednotlivých typech péče, pokud si nejste jistí, jakou službu ve Vašem případě nejlépe vyhledat.
Pokud nám napíšete, v jakém, nebo blízko kterého většího místa bydlíte, rádi Vám pomůžeme vhodný kontakt vyhledat. Potěší nás, dáte li nám vědět, jestli Vám naše odpověď byla užitečná a ochotně odpovíme na další dotazy. Odvahu a hodně štěstí Vám přeje Amrit Sen.