Amfetamin v krvi - prosím o rychlou odpověď
Magda
Dobrý den, chci se zeptat, zda-li existuje stanovení výše amfetaminu zjištěný z odběru krve. V samé podstatě je asi jedno, zda-li je vysoká či nízká, zkutek je to u policie stejný, avšak by mě zajímalo rozdělení výše zjištěné v krvi, co lze považovat za vysoké hodnosty a za nížké či zanedbatelné, tak, jako promile u alkoholu. Existuje nějaká tabulka? Ono když vypijete redbull cola, kde jsou výtažky z koky, tak už z vás mohou udělat feťáka. Co je to hodnota 0,028 mg/l metamfetaminu (pervitinu) v krvi? Lze tato hodnota být považována za zanedbatelnou, popř. může tuto hodnotu způsobyt i nějaký běžný lék či bylina? S jakým požitím to lze a čeho srovnat? Děkuji moc za rychlou odpověď a pomoc. Magda J.

Odpověděl: Jakub Minařík
Terapeutická hladina v séru je 10-50ng/ml, což pokud to vaše 0,028mg/l dobře přepočítávám (28 ng/ml), vejdete se do terapeutické hladiny. Jediný problém je, že žádný lék s obsahem metamfetaminu není na trhu v ČR, žádné léky jej neobsahují, v žádných bylinách se nevyskytuje. Pokud výsledek (a to vzhledem ke stanovené hladině předpokládám) stanovily chromatograficky nebo spektrometricky, tak stanovovali přesně molekulu, včetně metabolitů a dalších látek. Záměna je krajně nepravděpodobná. Pokud by se jednalo o koka kolu - budou schopni říci - záchyt pochází velmi pravděpodobně z tohoto nápoje, neboť se tam našlo to a to. Sečteno a podtrženo - toxikologové budou nejspíše schopni přesně říci co jste měla a kdy. Takže - pokud máte nějaké smysluplné vysvětlení - zkuste to s ním. Jinak se zkuste poradit s nějakým schopným právníkem.