problem s marihuanou
mooncike
Dobry den, som zufala a tak som sa rozhodla napisat Vam, ci by ste mi nevedeli dat nejaku radu. Mam brata ktory je zavisly na marihuane. Uziva ju kazdy den a zneprijemnuje mne a celej rodine zivot svojim hroznym spravanim. Je drzy arogantny robi si to co chce on a nieekdy mam z neho aj strach. Rodicia si s nim nevedia dat rady lebo ma uz 24 rokov a ked mu nieco povedia tak on si aj tak robi svoje a mysli si ze on je pan a nikto mu nebude rozkazovat. Domov chodieva rano okolo siedmej osmej a v hroznom stave. Je nabudeny bucha dverami pusti si naplno hudbu a zije si \"vo svojom svete\" a tak nas zobudi vzdy uz o siestej na ten randal co robi. Ked mu na to nieco poviem zacne po mne vrieskat a nadavat. Ja uz neviem co mam s nim robit. Ked poviem rodicom aby s tym nieco robili povedia ze nevedia co a ze to nema vyznam. Prosim Vas o nejaku radu ako vyriesit tento problem :( S pozdravom Monika

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
podle toho, jak popisujete život s Vaším bratrem, se mi zdá, že pravděpodobně nemá problém jen s marihuanou. Kuřáci marihuany, i když pravidelní, nebývají agresivní, nemívají v noci spoustu energie apod. V každém případě není v tuhle chvíli nejdůležitější co bratr užívá, ale jak se potom doma chová. Určitě je doře, že chcete řešení hlavně po rodičích. Je jasné, že Vy s tím sama nic moc nezmůžete. Není ale pravda, že by nemohli nic udělat oni. Možná už jsou bezradní, mají pocit, že vyzkoušeli leccos a nikam to nevede. Většinou je v takových situacích dobré jít se poradit s nějakým odborníkem, který zná jednak různé možnosti a hlavně uvidí celou situaci zevně, nezaujatě. Jistě by se našel nějaký způsob jak dosáhnout s bratrem nějaké změny. Pokud by měli rodiče pocit, že by chtěli vyhledat odbornou pomoc, ale neví, kam se obrátit, napište lokalitu, ráda někoho doporučím.