co delat?
mimi
s pritelem sme rok brali pervitin.pak sme prestali..(nebo aspon ja teda..)ale pritel mi vecne rika ze musi do prace na nocni a druhej den si vsimnu ze neco neni v poradku..prece jenom sem to nakou dobu brala takze vim jak se clovek chova nebo jak vypada..a pritel mi zapira a zapira..ale ja to vim..bohuzel..nechci se snim rozejit chci mu pomoct..dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Nejsem si moc jistý, co se dá dělat v situaci, kdy postižený odmítá přiznat problém. Pak je léčba - po pravdě nemožná. Nezbývá než čekat na průšvih a nebo do toho nějak razantně říznout. Možná, že když bude hrozit že odejdete, přítel se pokusí něco udělat. Nicméně - měla byste vědět, že pokud sáhnete po ultimatu, musíte jej vyplnit. Také byste měla vědět, že pokud partner problém přizná, bude nejspíše potřeba pomoc zvenčí. Mohu se vám pokusit najít nějaký kontakt ve vašem okolí, kam byste mohla s partnerem zajít. Vlastně, mohla byste se zajít poradit i sama, kolegy by mohlo napadnout nějaké řešení. Tak když napíšete odkud jste, zkusím něco najít pro vás.
P.s. Jen jsem chtěl mít významnou poznámku k vaší situaci. Existuje riziko, že dojde k nějakým obtížím, jednak způsobeným přímo drogo (stíhy), nebo s nákazou při užívání (injekční aplikace). To že jste neviděla vpichy, nemisí nic znamenat. Partner to může dovedně skrývat např. v modřinách, škrábancích - dokonce jsem viděl vpich, do kterého si moje klientka pravidelně aplikovala a já bych jej nepoznal, resp. neidentifikoval jako vpich, stejně si jej nevšiml ani její partner. A také - pokud bude situace trvat dlouho, tak je poměrně obstojné riziko, že zašnete brát znova s ním.