rodina a pervitin
hamer5
moje družka poslední dva roky padla do pervitinu a je to už neúnosné.Máme dvě dcery 7 let a 9 měsíců,družka je ale poslední půlrok jiný člověk.Já se jí celou dobu snažím pomoci,diky tomu jsem ztratil přátelé,vlastní rodinu,zůstal jsem na to vlastně sám a už to nezvládám.věčné lži,nespolehlivost,její za hodinu trvá tři dny,nereagování na telefony,nezájem o domácnost,mě ale už i děti,prostě jsem v koncích.Miluju jí a snažím se jí věřit,ale teď už vím vždy zcénář dopředu.zkoušel jsem to po zlém,po dobrém,prosil jíať se jde léčit,ale ve slabé chvilce vše uzná,ale stejně je to hned ve stejných kolejích.připadá mi ,že nemá už žádný cit,vidí jak jsem utrápenej a je jí to jedno.byvala super matka,byl jsem s ni štastný,ale teď už nemůžu,jsem moc zoufalej a často pomýšlím,že se radši zabiju ale ať mám už klid.Nedokážu od ní odejít a nechat jí ůplně padnout,to je moje slabost a ona na to spoléhá.Prosím,poraďte mi co mám už dělat?Je vůbec nějaká cesta jí pomoci?Já sám za chvilku zkončím v blázinci,mám z té bezmoci a věčného točení v začarovaném kruhu šílené stavy.já jsem jedinej kdo to mysli s ni dobřea i při tom všem ji stojím po boku,ale v jejích očích jsem falešnej a špatnej,ja vše můžu jen já.Kdo tohle peklo nezažil,neví o čem vůbec mluvím. budu vděčný za každou radu.Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Vaše situace je opravdu nelehká. Podle toho, jak situaci popisujete, se dá předpokládat, že je Vaše partnerka těžce závislá na pervitinu. Její problémy a potíže, nezvládání postarat se o rodinu, děti i o sebe se nejspíš budou mít tendenci prohlubovat. Víme, že závislost je nemoc, kterou netrpí jen uživatel sám, ale že jí onemocní i členové rodiny a společné domácnosti uživatele, aniž by sami užívali, a že její léčení se pak bohužel týká všech nejblíže zúčastněných. Proto je nyní nejdůležitější nejdříve pomoci především Vám. Je velmi těžké pomoci někomu, kdo o pomoc nestojí. O to těžší je to pro nejbližší milující osoby. Můžete však přinejmenším nenapomáhat situaci, kdy svým postojem a chováním umožňujete partnerce v této situaci setrvávat. Někdy i "nepomoc" může být jedinou možnou pomocí. Nevěšte však hlavu, myslete na sebe a na děti a neotálejte s vyhledáním pomoci některého ze zařízení zabývajícího se závislostmi, nejlépe návštěvou jejich poradny pro rodinné příslušníky a osoby blízké. Jejich zkušení odborníci Vám pak po bližším seznámení se situací navrhnout kroky, které mohou pomoci Vám i Vaší rodině. Následně Vám mohou pomoci ve snaze pokusit se Vaší přítelkyni namotivovat k některému typu léčby, bez které se s velkou pravděpodobností neobejde.
Vhodné zařízení můžete nalézt například na Mapě pomoci na www.drogy-info.cz nebo v databázi kontaktů na www.dogy.net/databaze-kontaktu nebo na www.sananim.cz kde najdete informace o zařízeních a službách našeho zařízení SANANIM, který provozuje i tuto internetovou poradnu. Pokud jste z Prahy, je možné se obrátit na Poradnu pro rodiče a blízké, provozovanou o. s. SANANIM. V rubrice Pomoc a léčba na webu Drogové poradny najdete i informace o jednotlivých typech péče.
Napíšete li nám, v jakém regionu žijete nebo u kterého nejbližšího většího města bydlíte, rádi Vám kontakt na odborníky a specializované zařízení pomůžeme vyhledat. Budete potřebovat notnou dávku trpělivosti, krátkodobá řešení nejsou. Jedná se o běh na delší trať a bez fungující podpory můžete situaci jen těžko zvládnout, s pomocí však Vaše situace není zdaleka bezvýchodná, proto na nic nečekejte, začněte jednat tak, jak Vám síly dovolí i s rezervou pro děti.
Potěšíte nás, dáte li nám vědět, jestli Vám naše odpověď byla užitečná.
Kuráž....a všechny palce Vám držím, Amrit Sen.