jak postupovat
mirca
Dobrý den,
vůbec netuším jak a kde mám začít a jak mu můžu pomoci. Mám bratránka 32 let a píchá si pervitin. Nejspíš to bude tak 2 roky co s tím začal. Prý je ochoten nastoupit léčbu. Je z Chebu. Jak mu mohu pomoci a kde mám začít? Děkuji Mirka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Mirko,
je od Vás velice hezké, že máte snahu pomoci. V této problematice je vždy důležitým aspektem jak na celou situaci nahlíží právě dotyčná osoba, které se problém týká. Samotná konzumace psychotropních látek není trestným činem a léčba drogové závislosti, je záležitostí dobrovolnou. Je založena především na spolupráci závislé osoby, tudíž motivace je hlavním předpokladem. Moc toho o celkové situaci nepíšete. Nicméně, než začnete cokoliv podnikat doporučila bych Vám se nejdříve obrátit na Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a tam využila bezplatných poradenských služeb pro rodinné příslušníky. Jsou to služby jak bezplatné, tak nezávazné a můžete je využít i zcela anonymně. V osobním kontaktu budete mít mnohem více prostoru na probrání všeho podstatného a můžete se lépe poradit, co by se pro Vašeho příbuzného dalo případně udělat nebo jak jej lépe motivovat. V těchto případech je osobní kontakt zcela nejúčinnější. Pokud by bratranec s léčbou souhlasil, tak zde by Vám pomohli i vše zařídit ( nástup na detoxifikační jednotku, následně léčbu ).
Kontaktní centrum, o.s. KOTEC
Kostelní náměstí 15
Cheb
tel : 739 570 108, 739 570 104
kontaktní osoba : Bc. Zuzana Skálová
Pokud budete mít další doplňující dotazy, můžete se na nás opět obrátit. Ať vše dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.