léky
Pavouk
Dobrý den, můj bratr kouří marihuanu už několik let a nyní se snaží přestat a již několik dní se mu to daří. Má bohužel abstinenční příznaky hlavně v podobě nespavosti. Zajímalo by mě zda jsou nějaké léky, které potlačí abstinenční příznaky.Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Nepochybně, nespavost by bylo nejlépa léčit symptomatocky, já obvykle užívám lék Trittico - je to nenávykové antidepresivum, obvykle se užívá na noc, aby pomohlo spánku, také napomůže stabilizaci nálady. Je ale na lékařský předpis.
Volně zkuste Meduňkový čaj, bratr jej může pít celý den, také stabilizuje psychiku a obvykle napomůže s usínáním a stabilitou spánku. Obvykle jej doplňuji lékem Magne B6 (magnesium s vitaminem B6) v dávce 1-1-1. Důležitá je také stabilita životního stylu, vyhnout se alkoholu, přiměřená zážež. Obvykle se stav během 2-3 týdnů vylepší k normě. Kdyby i pak obtíže přetrvávali, nezbyde než navštívit psychiatra.