dcera se nechce léčit
Romca
Jsem zoufalá:-( Mám dceru, které bylo v květnu 16 let. Již 3X byla na detoxu v Praze a to v r. 2009, 2010 a 2011.Poslední detox byl letos v únoru a dcera odmítla nastoupit do léčebny, kterou jsem ji domluvila tak, aby navazovala rovnou na detox. (Užívala nitrožilně pervitin). Slíbila, že bude docházet ambulantně do K centra a kdykoli si řeknu, dá mi dá moč na testy. Nikam nedochází, moč mi dát odmítá, je na mě sprostá když si o ni řeknu a tvrdí, že nemá žádný problém. Opakovaně u ní nacházím ampulky od kokolina o kterém jsem se dočetla na internetu, že je to syntetická droga, která se díky mezerám v zákoně dá legálně koupit jako sběratelská potřeba a nejsou na ni testy. Také nacházím ampulky s nápisem Aqua pro injectione Braun. Léčebnu odmítá a tvrdí mi, že ji nepotřebuje, protože je čistá. Moč mi ovšem nedá... V léčebnách které obvolávám mi sdělili, že pokud je starší 15 let, tak musí s léčbou souhlasit. Jaké mám možnosti? Přeci se nebudu koukat na to, jak se ničí.....Je to inteligentní holka ZŠ vyšla s vyznamenáním, na střední ji vzali bez přijímaček a teď jak zase blbne, tak přerušila studium, ačkoli do pololetí patřila k nejlepším žákům.Podepsala jsem jí to aby ji pro absence nevyhodili oni,protože pak by nemměla možnost se vrátit a dodělat si to - pokud se vzpamatuje. Prosím poraďte mi ona nikam dobrovolně nepůjde, protože problém podle ní neexistuje, ale já vím, že ANO. Po detoxu loni a předloni vydržela vždy téměř rok být v klidu, ale tentokrát volně pokračuje téměř hned po propuštění. Ačkoli má nadprůměrný intelekt co se týče učení, je nevyzrálá jako osobnost - toť Závěr zdetoxu. Nezvládá živ.situace jako např. rozchod s klukem apd. Jak ji mám někam umístit když ona sama nikam nechce???? Mám vůbec nějakou šanci? Proboha vždyť je jí 16!!!

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
díky náročnosti této problematiky a to myslím obecně, také s ohledem na nízký věk dcery, bych doporučila osobní kontakt, který je v tomto směru zcela nejúčinnější. Uvedla jste skutečnost, že dcera byla na detoxifikační jednotce v Praze, proto tedy předpokládám, že je Vám Praha dostupná. Níže uvedu kontakt na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Můžete s ní otevřeně pohovořit o všem co je třeba a podrobněji naplánovat další vhodné a možné kroky. Nejenom, že si doplníte chybějící informace, konkrétněji proberete Vaši situaci, především také získáte podporu, kterou si každý rodič v takto náročné chvíli bezesporu jistě zaslouží. Umím si představit, že to snadné není...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234
mob : 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Pro více informací o poradně se můžete podívat sem www.sananim.cz / zadat Poradna pro rodiče PPR /. Je nezbytné se s poradnou nejdříve během provozní doby spojit a dohodnout si termín první konzultace. PPR se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části, veškeré poradenské služby jsou bezplatné.
Přeji Vám, aby se vše začalo ubírat lepším směrem a také dost síly. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta k.