Podezření
Jirka
Ahojky
jsem rodič 20leté dcery a začínám být bezradný.Před pěti lety jsem se rozvedl a dcerka zůstala se mnou.Matka o ni moc zájmu neprojevuje a když tak se k ní chová jako kamarádka.Dcerka se vyučila a pomohl jsem ji zařídit živnost a asi tak před třema měsíci začala vše flákat.Chová se jako puberťák a začala se stýkat s feťáky.Když jsem se ji zaptal proč se s nima stýká,tak mi řekne že to jsou starý kamarádi a když se ji snažím vysvetlit že to nejsou kamarádi pro ni,tak mi řekne že jsou bezva.Poslední dobou je na mě odsekávavá,nemá o nic zájem a když se jí chci na něco zaptat tak prý co furt na ní mám.Chodí s klukem a když tu není tak chodí sama za kamarády a když jí řeknu že to ve vztahu není dobrý,tak jí to připadá normální.A je toho hodně.Snažím se být normální ale v sobě nejsem,protože moje holčička se změnila.Nevím si s ní už rady.Rád bych vás požádal o nějaké rady jak na ni.Děkuji a přeji krásný den

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
těžko takto přes internet posoudit, zda se jedná skutečně o uživatele drog, se kterými se dcera stýká a zda je ona sama drogou ohrožena. Tímto, ale rozhodně nechci Vaši situaci nijak zlehčovat. Rozhodně bych doporučila osobní kontakt, kde byste měl mnohem více prostoru probrat vše potřebné a mohl se poradit jak vhodně s dcerou komunikovat, jak ji i třeba lépe motivovat k nějaké pozitivní změně. Tato forma poradenství po internetu má bohužel své poněkud omezené možnosti, osobní kontakt je v tomto směru zcela nejúčinnější.
Neuvedl jste žádné město, ale pokud by pro Vás byla Praha dostupná, můžete se obrátit na jedno z našich zařízení, které se specializuje přímo na práci s rodiči. Poradenské služby jsou bezplatné a je třeba se nejdříve objednat, kontakt zde :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba : Po až Pá 9.00 - 19.00
Pro více info se můžete podívat sem www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče PPR ).
Zda žijete někde jinde, můžete využít bezplatných nezávazných a lze i anonymních služeb, které poskytují Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog rodinným příslušníkům. Bývají ve všech větších městech a kontakty naleznete zde www.drogy-info.cz mapě pomoci po zadání kraje a města, naleznete Kontaktní centra v celé ČR, vyberte si to, které máte nejblíže. Také můžete napsat znova a konkrétní města uvést, kontakty Vám můžeme vyhledat a doporučit.
Zatím se mějte hezky. Přeji ať se vše podaří v brzké době vyřešit. Pokud bude třeba, můžete se na nás opět obrátit.
S pozdravem Markéta K.