matka-dítě-drogy
aknelinka
Dobrý den.
Moc vás prosím o odpověd,na muj dotaz.Má dcera asi jeden rok brala pervitin.Naštěstí ,když si našla jiného kluka,přestala.Ale asi po třech měssícich kdy s drogou skončila,otěhotněla.Všekolem těhotenství proběhlo celkem v pořádku,ale její syn,má nevysvětlitelné záchvaty pláče.I několik hodin nechce jíst spát jen pláče.Dětská lékařka o její minulosti neví,tak si neví s malým rady.mužete mi prosím sdělit,zda by toto mohlo pocházet z těch drog??Nebo jak dlouho se tělo čistí od pervitinu?,Děkuji.smutná babička.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu Vaše obavy a pochybnosti, ale pokud dcera přestala brát pervitin 3 měsíce před otěhotněním, tak by nemělo předchozí užívání drog mít na chování dítěte vliv. Jiná situace by byla, pokud by dcera brala drogy v průběhu těhotenství. Nevím, kolik vnukovi teď je, ale zpočátku, cca do 3 měsíců věku dítěte, se může jednat o tzv. kolikové stavy, kdy miminka jsou předrážděná, pláčou, často je to spojené se zažívacími problémy u dítěte (obvykle se jedná o stav, který nastává odpoledne a večer, objevuje se min. 3 dny v týdnu a jde o situaci, která se opakuje více než týden, dítě pláče více než 3 hodiny). Více najdete např. na http://www.maminkam.cz/kojenecka-kolika. Pokud je dítě starší, tak se patrně jedná o jiný a složitější problém, který je třeba konzultovat s pediatrem. Jestliže ani dětská lékařka si není jistá, z čeho tyto stavy pocházejí, tak mě napadá jako jedna z možných variant, že se Vaše dcera po narození dítěte necítí být úplně psychicky v pořádku a její stav ovlivňuje i stav dítěte. Možná by pak stálo za to si s ní o tom promluvit a pokusit se jí přimět k návštěvě odborníka - problém nemusí být jen na straně dítěte, a když by dcera měla možnost vše týkající se mateřství a péče o dítě s někým z profesionálů probrat, možná by se ulevilo jak jí, tak potažmo i vnukovi. Problém nicméně může být daleko komplexnější, může se jednat o nějaké zdravotní potíže u dítěte, které nejsem schopná takto přes internet diagnostikovat. Uklidnit Vás chci pouze v tom, že pokud dcera nebrala drogu v průběhu těhotenství a kojení, tak je nanejvýš nepravděpodobné, že by její předchozí zkušenost s drogami měla takto přímý vliv na dítě. Pervitin se dá v organismu detekovat max tři týdny po posledním užití (ze vzorku moči). Když by bylo potřeba, tak znovu napište a mohu případně doporučit nějaké kontakty, kam se obrátit. Přeji hodně štěstí.