Pervitin
Soky
Dobrý den,již několik let užívám pervitin,dřív jsem to zvládal,ale poslední dobou to jde semnou s kopce.několikrát jsem nebyl schopný přijít do práce,taky mívám stavy ůzkosti a deprese.když jsem vysadil vydrželo mi to max měsíc ale když jsem apstinoval a vzpoměl si na drogu,hned se mi rozbuší srdce,úzkost apod.chtěl jsem se zeptat,jestli mi může pomoci něco jinýho než léčba?nebo na koho se obrátit s mím probémem.za odpověd děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
nejlépe bude, když osobně navštívíte nějaké zařízení pro uživatele drog. Tímto způsoben přes internet já bohužel nedokážu posoudit, jak moc je Vaše míra pokročilosti závislosti rozvinutá a jaká forma další případné pomoci by byla pro Vás dostačující.
To, co popisujete je běžný průběh. Na každou drogu se váže psychická závislost, která je komplikovaná tím, že pokud si dotyčná osoba na drogu vzpomene nebo ji nějaký podmět evokuje ,,chuť na ni" bohužel pak většinou následuje další konzumace a člověk se v tom ,,motá stále do kola"...což jste sám již na sobě poznal.
Léčba by byla dobré řešení, rozhodně byste měl větší šanci s terapeutickou podporou své stavy lépe zvládat, lépe jim porozumět a také se postupně naučil jak jim lze předejít či je ustát...Jsou různé možnosti, buď léčby pobytové ( AT oddělení, které bývají součástí psychiatrických léčeben = délka 3-4měsíce, terapeutické komunity = cca jeden rok ) nebo ambulantní program. Zda by byl ve Vašem případě dostačující, já bohužel, ale nedokážu takto posoudit, jak jsem již zmínila.
Takže bych závěrem doporučila = obrátit se na Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. Jestli nevíte kam se obrátit, kontakty na veškerá K-centra v ČR naleznete zde www.drogy-info.cz ( v mapě pomoci zadat okres, město, Kontaktní cetrum ). Služby Kontaktních center jsou bezplatné a rozhodně se vstupem do nich nijak nezavazujete. Můžete se pouze poradit o možnostech pro Vás a to i anonymně a po té se svobodně rozhodnout zda dalších případných služeb využijete či nikoliv.
Pokud jste z Prahy, můžete využit některé zařízení naší organizace, více podrobností zde www.sananim.cz ( zadat Kontaktní centrum KC nebo také možno Denní stacionář DST, můžete se podívat i na komunity TK Němčice TKN a TK Karlov TKK ) abyste měl lepší představu. I zde platí, že důležité je především Vaše rozhodnutí.
Podívejte se na to, zvažte to... pokud, byste měl nějaké doplňující dotazy, klidně zase napište. Zatím se mějte hezky, s pozdravem Markéta K.