Thc
bobo
Můj 16 letý syn má pozitivní test na Thc.Už před rokem sem yjistila že trávu měl řekl že to jen zkusil.Poslední dobou se zhoršil ve škole doma moc nekomunikuje.Včera sem mu řekla že potřebuji lekarka moč a dnes ji odvezla na test kde se thc prokazalo.Obvolala sem ruzné instituce a žadám o radu i vas jak mam postupovat dal mam strach že to pozdeji bude neco horšího.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
určitě děláte dobře, že řešíte synovo chování hned. Bylo by dobré  co nejotevřeněji si s ním o celé situaci promluvit. Vysvětlit mu, proč jste měla podezření na drogy, že jste se bála a proto přistoupila k testování. Říct mu, čeho se obáváte. Zeptat se ho také, proč marihuanu kouří, co mu to přináší, co mu případně chybí a co u marihuany hledá. Zkuste se vyhnout velkým výčitkám, hrozbám a poučování. Syn je ještě poměrně mladý a chce to hlavně navázat co nejotevřenější komunikaci. Nejlepší by bylo, kdybyste se mohla jít osobně poradit k odborníkovi, jak se synem jednat. Pokud by se situace vyhrotila, pak samozřejmě zajít i s ním. Dobré tipy a rady najdete také na www.odrogach.cz v sekci pro rodiče. Každý případ je ale trochu jiný a každé dítě slyší na něco trochu odlišného, proto je právě dobré probrat dopodrobna právě Vaši konkrétní situaci. Pokud byste potřebovala kontakty na poradnu, dejte vědět, kde by to mělo být.