pervitin
vaji
dobry den chtela bych se zeptat jestli jsem zavysla kdyz od patnacti let jsem brala jehlou ale jen rok pak jsem mela rok pauzu uplne a od sedmnacti beru sem tam treba co mesic jeden vikend?mam se povazovat za zavislou osobu dekuji predem za odpoved vaji:-)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Abych pravdu řekla, úplně si nejsem jistá, na co se vlastně ptáte. Připadá mi spíš, že se chcete ujistit, že v tuhle chvíli vlastně problém nemáte... :) Pokud jste ale brala pervitin rok a injekčně, tak počítám, že tam už se o závislosti mluvit dalo. Asi jste se také dostala do nějakých potíží, protože jste na rok přestala a nejspíš to nebylo jen tak a z ničeho nic. Teď berete nějakou dobu "sem tam", píšete, že třeba jeden víkend za měsíc. Nevím, jak dlouho tohle příležitostné užívání trvá a ani nevím, jestli berete opět injekčně nebo jiným způsobem. Nicméně obykle to dopadá tak, že člověk, který bral už nějaký čas drogu intenzivně a dlouhodobě (navíc intravenózně), tak se postupně zase rozjede, i když má za sebou poměrně dlouhé období abstinence. Ze začátku to je třeba jednou za měsíc a pak se intervaly zkracují, za čas na tom můžete být stejně jako před časem, než jste se rozhodla abstinovat... Krom toho, pokud berete nitrožilně, tak Vám hrozí řada dalších rizik zdravotních. Takže bych to na Vašem místě moc nepokoušela. Pokud bych tedy na závěr měla nějak zodpovědět Vaši otázku... v tuhle chvíli sice neužíváte způsobem, který by vypadal jako "závislost", ale v minulosti se patrně o závislost jednalo, takže se současný stav může velice rychle změnit. Na Vašem místě bych se tedy asi raději za závislou považovala... pokud Vás takové označení přiměje se nad tím, co se teď s Vámi děje, zamyslet a něco s tím udělat.