alkohol
dydy
Dobrý den poslední dobou mám gynekologické potíže, mám častěji menstruaci než je běžné. Může to souviset s nadměrnou konzumací alkoholu? Piju téměř každý den. Snad vždy, když podniknu dvoudenní alkoholovou jízdu, kdy piju od rána do večera(pivo,víno i tvrdý alkohol),tak pak dostanu menstruaci. Myslíte si, že to souvisí nebo je to náhoda? Jaká jsou zdravotní rizika co se týče dělohy,plodnosti atd.? Byla jsem u gynekologa na vyšetření a prý jsem zdravá, ale o tom, že hodně piju jsem mu nic neřekla. Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
potíže, které máte, samozřejmě mohou s nadměrnou konzumací alkoholu souviset. Přes internet bohužel diagnóza jakýchkoli zdravotních potíží provádět nelze. Neznám Váš věk, ani jak dlouho pijete. V každém případě popisujete, že pijete často od rána do večera, což znamená, že je Vaše zdraví, jak fyzické, tak psychické, vážně ohroženo a přinejmenším vám hrozí závislost na alkoholu.
Doporučuji Vám proto, abyste se podrobně a upřímně svěřila se svými problémy jak praktickému lékaři, tak gynekologovi a pokud nejste se svým gynekologem spokojená, tak se obraťte na jiného. Zdravotní rizika, jak jsem psal, jsou ve Vašem případě velká, a to i z mnoha dalších zdravotních hledisek, než na která se ptáte. Také Vám doporučuji se kontaktovat a navštívit odborníky zaměřené na problémy s alkoholem, ničeho se nebojte, do poradny můžete i anonymně. Existuje mnoho nejen zdravotnických zařízení, kde se nemusíte ostýchat otevřeně se o svých problémech poradit se specialisty. V mnoha městech dobře fungují i svépomocné skupiny, které navštěvují lidé s podobnými problémy, např.:
Anonymní Alkoholici - http://www.anonymnialkoholici.cz/
Určitě s vyhledáním pomoci neotálejte, vaše problémy a potíže se mohou zhoršovat.
Napíšete li nám, z kterého jste regionu, ochotně Vám pomůžeme odborníky a vhodné zařízení ve vašem dosahu vyhledat. Také budeme potěšeni, když nám napíšete, zda Vám byla naše odpověď užitečná.
Držím palce, odvahu a kuráž do dalších dnů přeji,
s pozdravem Amrit Sen.