rivotril
semiška
dobrý den, obracím se k Vám s prosbou o pomoc. půl roku žiji s přítelem, který užívá lél rivotril. zpočátku jsem neznala název léku, bere jej několikrát denně.když jsem se ho zeptala, proč jej bere, odpověděl mi, že mu ho předepsal neurolog, protože asi před 6 lety prodělal operaci páteře.prý je to na zklidnění nervů v okolí míchy. nedalo mi to a přečetla jsem si na internetu vše dostupné o tomto léku a mám obavy z našeho soužití, protože přítel trpí neúměrnými projevy vzteku, nedokáže se ovládat při sebemenší hádce, navíc má problémy s potencí, není schopen normálního pohlavního styku.prosím o pomoc, jak se mám zachovat a zda je možné, že jeho stavy souvisí s užíváním tohoto léku. mezi partnery by po zdravotní stránce měla být důvěra, chtěla bych mu pomoci, ale zatím je vše špatné. děkuji za odpověď .

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že jediná smysluplná cesta je probrat to s přítelem, dohodnout se s ním na návštěvě jeho lékaře a společně hledat nějaký postup. Nepochybně se najdou i možnosti, jak medikaci změnit za jinou látku a také existují léky, i nefarmakologické postupy jak obtížnou psychickou situaci spojenou onemocněním zvládnout tak, aby soužití bylo možné. Problémy v sexuální oblasti bývyjí také řešitelné. Problémy s erekcí má mnoho mužů. Nicméně - měla byste vědět, že to nejspíše nebude úplně jednoduché a bude to celkem dlouho trvat.
Držím palce, budete potřebovat dosti trpělivosti. Klidně ještě napište, když bude třeba.