Marihuana - škodlivost
kkoc
Můj syn (19) kouří od cca 14 let marihuanu a v poslední době se již dopracoval ke třem jointům denně a kupuje si průmyslově pěstované modely.
Můj dotaz: jaké zdravotní následky může takto vysoká konzumace mít a jsou proběhnuvší změny vratné?

Odpověděl: Tomáš Málek
Dobrý den,
Podrobně se o následcích můžete dočíst na našem webu pod rubrikou Cannabinoidy (konopné drogy nebo na www.drogy-info.cz/index.php/info/ilegalni_drogy/konopne_drogy/konopne_drogy_podrobne.
Zpravidla jsou následky intenzivního zneužívání THC (marihuany) při abstinenci vratné. Větší riziko je v případech, kdy je jedinec dědičně náchylný k psychickým chorobám, například schizofrenie nebo deprese. Závislost na marihuaně je poměrně vzácný jev, nicméně i k ní může dojít. V neposlední řadě může kouření THC přispět k „nemocem z kouření" (větší riziko vzniku problémů s dýcháním, riziko vzniku rakoviny) - obdobně jako u kouření tabáku.
Více o "průmyslově pěstovaných modelech marihuany" (jinak obvyklý je i název skunk) se můžete dočíst v bulletinu Zaostřeno na drogy 4/2010 (zaměřené na drogy na taneční scéně (bezplatně ke stažení na http://www.drogy-info.cz/index.php/publikace pod kolonkou Zaostřeno na drogy.
Co se týče synova kouření marihuany, myslím, že je skutečně intenzivní a Vaše obavy o jeho zdraví (i psychické) jsou oprávněné. Pokud byste měl/a pocit, že byste se o tom chtěl/a s někým z odborníků poradit osobně, napište prosím, odkud jste a můžeme Vám doporučit vhodné zařízení, kam se obrátit.