lecba alkoholismu v anglictine
marketa
dobry den,
mohla bych vas touto cestou pozadat o kontakt na lekare, ktery by mohl s alkoholovou zavislosti pomoci priteli, ktery je anglicky mluvici a zije v praze? tj hledame anglicky hovoriciho lekare v praze. dekuji. marketa a.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tak jsem trochu popátrala a určitě tato možnost je, i když je to trochu komplikované. Mluvila jsem telefonicky s MUDr. Dušanem Randákem z ambulance pro léčbu alkoholových závislostí u Apolináře, a je možné se obrátit přímo na něj, případně na jeho kolegu Vladimíra Kmocha (který sice pracuje v ambulanci pro léčbu závislostí na nelegálních drogách, nicméně pokud uvedete, že jste na něj dostali doporučení od dr. Randáka, tak bude jistě ochoten se přítele ujmout. MUDr. Kmoch má pracovní zkušenost z USA a je zcela jistě také schopný komunikovat s pacientem v AJ). Nevím, jak to má partner s pojištěním a jak to bude s úhradou péče, to se budete muset domluvit přímo s příslušným zařízením a lékařem.
Případně je možné se obrátit na soukromá zařízení, kde se léčba platí, obvykle 600 - 1000 Kč za jedno sezení (např. www.terapie.info, kde nabízejí jako součást služeb konzultaci v cizím jazyce, mají kolegu psychoterapeuta, který je Brit a nabízí konzultace anglicky mluvícím pacientům, nebo www.patrimonio.cz). Dále je možné obvolat další AT ambulance v Praze (psychiatrické ambulance zaměřené na závislosti) a optat se, zda by přijali pacienta, který hovoří anglicky. Kontakty na AT ambulance najdete např. na webu www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa pomoci, region Praha.
Také jsem dostala doporučení na setkání AA (Anonymní alkoholici), která v Praze probíhají i v AJ, kontakt a termíny jednotlivých setkání v AJ najdete na http://www.anonymnialkoholici.cz/
Přeji hodně štěstí a budu ráda, pokud mi napíšete, jak jste dopadli a jaké služby jste nakonec využili.