Co mame robit?
Anomis
Ako mame pomoct mojmu bratovi ked zacal brat pervitin asi pred 2 rokmi avsak zistili sme to az teraz. Rozpravat sa s nami o tom nechce. Zacali nam miznut veci, peniaze. Klame nam o tom kam ide. Tata ho chce vyhodit z domu ja si myslim ze to nie je spravne riesenie no neviem co mame robit. Kam ho poslat na nejake liecenie? Avsak ako ho tam donutime ist ked je uz plnolety?? Dakujem za rady.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud je bratr plnoletý a nechce se léčit a nechce ani uznat, že má nějaký problém, pak není možnost, jak ho na léčení donutit. Po pravdě, nemělo by to ani žádný velký smysl, šel by tam jen proto, aby měl od Vás chvíli klid. Někdy se prostě nedá pomoct někomu, kdo o to nestojí. to neznamená, že o to nebude stát za pár měsíců nebo let. Zatím je ale třeba ochránit také Vás ostatní. Pokud vám bratr lže, krade doma věci a celkově dělá nepohodu, je asi docela rozumné, aby si našel své vlastní bydlení, kde si bude moct dělat co chce. Samozřejmě se mu to nebude líbit, ale většinou je to u závislých první velká srážka s realitou, že brát drogy není jen zábava. A přesně to potřebuje Váš bratr zjistit.