jak zjistim,ze šnupal pervitin
Verca
Potřebuji nějaky domaci test ,abych zjistila,že šnupal pervitin,a aby to bylo anonymní.Zapira ,že ne ,ale dovídam se ,že bere,a chci se sama přesvědčit,aniž by o tom věděl.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
netuším v jakém vztahu, je s Vámi osoba, jenž chcete testovat. Zda se jedná o partnera, dítě či jinou blízkou osobu. Rozhodně je vždy dobré, nežli k samotnému testování dojde, se nejdříve osobně poradit. Testování sebou přináší i mnohá úskalí. Také je dobré si připomenout, že samotné testování, Vám toho zase tolik neřekne. Vypoví Vám to pouze to, zda byla či nebyla v posledních dnech užita nějaká droga. Rozhodně tím nepoznáte, jak často dotyčná osoba drogy konzumuje, s jakými lidmi se stýká a plno dalších důležitých informací, které je zapotřebí vědět, aby se dalo dotyčné osobě účinně pomoci. Testování je vždy velkým zásahem do důvěry, proto je myslím dobré, než cokoliv začnete v tomto směru podnikat, využít odborné pomoci a vše co se kolem toho týká, konkrétněji probrat. Připravit se na obě možné varianty výsledku testu, pokud by se přítomnost drog prokázala, dohodnout se na jasných pravidlech.
Testovat se lze i doma, v domácích podmínkách. V lékárnách jsou k dispozici volně prodejné orientační testy ( test na amfetamin, cca 100,- ). Jeho použití je velmi snadné a je obdobný jako test těhotenský. Podrobný postup jak test správně provést, je přiložen v příbalovém letáku. Tyto testy se sice běžně používají, ale zcela 100% nejsou. Může tedy nastat situace, že je tvrzení testované osoby v rozporu s výsledkem testu. Po té je vhodné pro kontrolu nechat provést test toxikologickou laboratoří a to už bohužel, není levná záležitost a také to již není anonymní. Ale výsledek je 100%. Detekce jedné látky stojí 487,- ( příklad : detekce THC + pervitin = 2x 487,-Kč, nebo detekce pouze pervitin = 1x 487,-Kč )....také je třeba ke vzorku moči přiložit žádanku od lékaře ( postačí praktického ). Výsledek testu je hotov cca do jednoho týdne, je zaslán k lékaři, který žádost vystavil a u něj pak i probíhá úhrada. Vzorek se žádankou lze přinést do laboratoře osobně, u mimopražských žadatelů lze vše zaslat poštou.
Ústřední toxikologická laboratoř
Areál Dětské kliniky, budova A2, 1.patro
Ke Karlovu 2
Praha 2
tel : 222 967 188
DETEKCE PERVITIN
moč = 3 až 21 dní ( při občasné konzumaci cca do týdne )
krev = 1 až 3 dny
sliny = jako u krve
Vždy, ale záleží na několika dalších aspektech. Jako je intenzita předešlé konzumace, kvalita drogy a také jak dalece je organismus schopen se s procesem odbourávání rychle vypořádat. Proto je to vždy velmi individuální záležitost.
Opravdu nevím, jak si představujete provést test, tak aby o tom dotyčný nevěděl. Běžně se provádí orientační testy z moči, takže hlavním předpokladem je skutečnost, že Vám testovaná osoba poskytne moč. Proto bych znova doporučila, nejdříve se poradit. V dotaze není uvedeno žádné město. Pokud by Vám Praha byla dostupná, doporučuji obrátit se na kolegyni, která se specializuje přímo na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog a podobné situace řeší velmi často, uvádím kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
email : ctrnacta@sananim.cz
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
pro více info www.sananim.cz / zadat poradna pro rodiče PPR /
Tato poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Veškeré služby jsou bezplatné a je třeba se nejdříve během provozní doby s poradnou spojit ( PO až PÁ 9.00 - 19.00 ) a na konzultaci se objednat.
Pokud by Praha byla pro Vás problém, můžete se obrátit na jakékoliv Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. Bývají ve všech větších městech a nabízí mimo jiné i bezplatné, nezávazné a také anonymní poradenské služby blízkým osobám a rodinným příslušníkům. Veškeré kontakty naleznete zde www.drogy-info.cz v mapě pomoci, po zadání kraje a města vyhledáte Kontaktní centra v celé ČR, vyberte si to, které máte nejblíže. Nebo můžete napsat ještě jednou a uvést vhodná města, rádi Vám kontakt vyhledáme a doporučíme.
V těchto zařízeních by se v případě prokázání užívání a v případě zájmu dal řešit nástup na detoxifikační jednotku s návazností na další léčebný program. Rozhodnutí je samozřejmě na Vás. Tak to zvažte, pokud bude třeba, klidně zase napište.
Přeji ať to dobře dopadne !
S pozdravem Markéta K.