jak se mám zachovat?
Pavla
Dobrý den,
Mám 17-ti letého syna,který je ve druhém ročníku SŠ.Včera se zapoměl odhlásit z FCB a já jsem si přečetla jeho chat s kamarádkou,ze kterého vyplynulo,že jeho holka/17 let gymnazistka/bere nějaké drogy.Syn tam psal,že už neví má dělat dál,že si \"to\" zase vzala...,kamarádka mu odepisovala,že je dobře ,že s ní je,že se kvůli něho aspoń trošku drží....Jsem v šoku,synovi jsem nic neřekla a přemýšlím co mám dělat dál.Syn se chová normálně,nic nenasvědčuje tomu,že by bral drogy,jeho přítelkyni znám,vždycky se mi zdála jako slušná holka.Je ze slušné rodiny,nijak asociální.Jak o tom od včerejška pořád přemýšlím,vzpoměla jsem si,že syn měl nedávno ve škole nějakou besedu o drogách,kde dostali brožurky a on si to několikrát četl,viděla jsem to na několika místech v bytě,takže se o to podle mě zvýšeně zajímá.
Prosím poradte mi co mám dělat.Neměla bych kontaktovat rodiče té holky?Nebo já fakt nevím.Mám o syna strach.Děkuji za odpověd´.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Rozumím Vašim zcela oprávněným obavám, ale doporučuji nepanikařit. Nevím, nakolik je komunikace mezi Vaším synem a Vámi otevřená, ani jestli, a nakolik je Váš syn užíváním nelegálních látek ohrožen. Doporučuji Vám si bez vypjatých emocí a obviňování se synem otevřeně promluvit. Zároveň Vám určitě doporučuji navštívit některou z nejbližších poraden pro rodinné příslušníky a osoby blízké, které najdete i na internetu, a kde Vám po konkrétnějším seznámení se s Vaší situací odborníci poradí a doporučí kroky, které můžete nejlépe podniknout. Jestli začít rozhovorem se synem, či konzultací s odborníkem je na Vás. Napíšete li nám, z kterého města, či regionu jste, rádi Vám pomůžeme konkrétní poradnu, nebo odborníka vyhledat. Budeme rádi, napíšete li nám, jestli Vám naše odpověď byla užitečná.
Držím palce a klidnější slunečné dny přeji,
Amrit Sen.