pervitin
Terka
Dobrý den,
chtěla jsem Vás poprosit o radu. Dnes jsme zjistili, že má 18-ti letá sestřenka užívá pervitin. Dlouho kouřila trávu, ale dozvěděli jsme se, že začala brát i pervitin, nakonec se dnes přiznala. Říká, že závislá není, ale nevěříme jí a chceme to nějakým způsobem řešit. Samozřejmě říká, že se z toho dostane sama, ale u těchto lidí je to nemožné, tak jsem se chtěla zeptat, co máme dělat?! Jestli jen aby chodila do poradny, nebo to řešit ambulantně?! Sestřenka bydlí v Novém Městě nad Metují, okres Náchod, ale klidně by to mohla být poradna v Hradci Králové. Chtěla bych vás zkrátka poprosit o nějaké doporučení a hlavně radu, jak dál postupovat.
Děkuji, Tereza.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Terezo,
bohužel, míru pokročilosti závislosti nelze objektivně zhodnotit přes internet, k tomu je třeba především osobní kontakt s dotyčnou osobou a pohovor. Až po té lze říci, zda by byl ambulantní kontakt dostačující či by bylo třeba léčby pobytové. Netuším do jaké míry má sestřenice chuť s rodinou na toto téma hovořit, bývá to dost těžké a stejně tak, jak jste uvedla i Vy, plno uživatelů je přesvědčeno, že své potíže zvládnou sami. Možná by nebylo od věci, kdyby někdo z rodiny, nejlépe sestřenice rodiče, využili poradenských služeb, které poskytují Kontaktní centra blízkým osobám uživatelů nelegálních drog. Mohli by se poradit, jak vhodně se sestřenkou komunikovat, jaká nastavit doma pravidla a jak ji třeba i lépe motivovat, aby i ona K-centrum navštívila.
Kontaktní centrum, LAXUS, o.s
Říční 1252/3a
Hradec Králové
tel : 495 513 977
kontaktní osoba : Bc.Eva Krejcarová
www.laxus.cz
Pokud by s návštěvou souhlasila i sestřenice, tak zde lze pak zařídit vše potřebné ( detox, v návaznosti pak léčebný program ). Veškeré poradenství je bezplatné, nezávazné a rodiče se mohou poradit i zcela anonymně.
Zatím se mějte hezky, kdyby Vás ještě něco zajímalo či byste potřebovali doplňující informace, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.