marihujana a pervitin
Mihajo
Dobrý den chci se zeptat na pár otázek ohledne drog mam přítele ktery uživa drogy Pervitn a Marihuanu chci se zeptat za 1, když přestal brát pervityn sám od sebe už se drží přes mesic a asi tyden a říká že má chut ale zvládne ji ovládnou jak ješte dlouho to bude mit tu chut kdy se ji konečne zbavi?? dále kouři travu a stim pochopitelne taky přestane ale až za chvili nejdřiv at se plne zbaví pervitynu ale chci se zeptat je nezamestnany a dostal nabidku prace a při prjimacim pohovoru mu udelaji testy na drogy tak chce chci zeptat řikal bud podle moči nebo krve jak dlouho trvá než pervityn a marihuana vyprchá z tela aby mohl jit na testy a udál je bez problemu moc vám dekuji za odpoved přeji příjemny den s pozdravem P.M

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
máme k dispozici orientační údaje poskytnuté toxikologickou laboratoří. Většinou se k testování používá moč.
PERVITIN
detekce moč = 3 až 21 dní ( při občasném užití cca do týdne )
detekce krev = 1 až 3 dny
detekce sliny = jako u krve
THC
detekce moč = 1 až 30 dní ( při občasném užití cca do 14 dní )
detekce krev = do 14 dní ( při občasném užití cca do týdne )
detekce sliny = jako u krve
Také, ale záleží na několika dalších aspektech. Především na intenzitě předešlé konzumace, to znamená, že jinak to bude u experimentů a jinak při každodenní konzumaci. Dále záleží na kvalitě konkrétní drogy a také na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání rychle vypořádat. Je to tedy vždy velmi individuální záležitost, proto nelze nikdy s přesností předem určit, kdo kdy bude již zcela beze stop.
Pokud by přítele zajímalo, jak na tom zrovna je, může si zakoupit volně prodejný orientační test. Jsou k dostání v lékárnách a stojí kolem 100,- ( test na THC, test na amfetamin ). Jeho použití je snadné, obdobný jako test těhotenský, jak jej správně použít je v návodu.
Uvedla jste, že přítel konzumuje marihuanu, takže nemůžete počítat s tím, že by byl test na tuto drogu negativní. Sama dle orientačních údajů vidíte, že THC se dá detekovat poměrně dlouhou dobu. Aby byli testy v pořádku, je třeba dodržet abstinenci.
To, že přítel dokázal již měsíc neužít pervitin je skvělé. Obávám se ale, že pokud přítel své chutě ,,přebíjí" konzumací marihuany, svůj problém zase až tolik neřeší. Nehovořili jste spolu třeba na téma využití odborné pomoci ? S pomocí by měl rozhodně větší šance na úspěšné zvládnutí svých stavů, chutí atd...chutě na drogu se v různých intervalech a intenzitách objevují poměrně dlouhou dobu, byla by škoda, aby se k drogám vrátil. Jsou různé formy pomoci. Pobytové služby na AT odděleních, které bývají součástí psychiatrických léčeben, dlouhodobé léčby v terapeutických komunitách, ale také třeba i léčba formou ambulantního kontaktu. Zda by tento způsob byl pro přítele dostačující, já bohužel tímto způsobem přes internet nepoznám, k tomu je třeba především osobní kontakt a pohovor. Zkuste s přítelem promluvit. Mohli bychom Vám poskytnout vhodné kontakty.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.