přítelkyně syna bere drogy
pervitin
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jaké poradny pro drogově závislé jsou v Ostravě? Syn žije s přítelkyní (má 28 let, 1 dceru 8let, která žije u otce), která se neustále vrací k drogám-pervitin, ničí to syna, mě jako jeho matku, moji malou rodinu. Syn jezdí kamionem a vždy, když vyjede, tak se ona spustí...s dealerem...Syn si ji 3/4 roku bral na cesty, ale to není řešení, neuhlídá ji, jelikož s ní nemůže být 24 hodin denně. Pořád ji chce pomáhat, ale ta mu bere peníze, rozprodává cokoli, dokonce mu ukradla i firemní peníze. Během 2 let, co se znají se 3x vrátila k drogám. Během posledních 2 měsíců dokázala 97 tisíc utratit na svou závislost. Dle mého by se měla léčit, ale syn o tom nechce ani slyšet.Narušuje to vztahy v naší rodině. Strach z drog u nás je velký a všichni jej prosíme, aby si našel jinou ženu, ale ten zatím to nechce, je tvrdohlavý a domnívá se, že kvůli němu ona přestane. Vidím na něm, jak jej to ničí a mám strach o něj. Poraďte mi, co bych mohla udělat ještě. Jsme rukojmí v jejich rukách, v její hře a neochotě se léčit a nalézt duševní sílu se již nikdy k drogám nevrátit. Teď syn ji hledá a doufá, že si nic neudělá (vyhrožuje sebevraždami). Prosím Vás, jestli znáte radu, byla bych Vám moc vděčná za ni. Děkuji K.xxxxxxx P.S. Omlouvám se, že jsem Vám psala, ale snad mi nějak poradíte. Já nevidím smysl v takovém vztahu, ale jak syna k tomu nasměrovat? Dívat se, jak Vám někdo ničí dítě (I když je mu 33 let) a vy jste bezmocni, tak to je hrozné!!! Děkuji a ještě jednou se omlouvám, že jsem otravovala.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
rozhodně se vůbec a to ani trochu, nemusíte omlouvat a už vůbec nemusíte mít pocit, že obtěžujete. Tato poradna je tady právě pro takové účely, a´t už jsou to samotní uživatelé nebo jejich blízcí...ještě nežli se rozepíši, bych chtěla podotknout, že jsem záměrně umazala Vaše příjmení, naše poradna zachovává anonymitu pisatelů.
Závislost není sama o sobě ničivá pouze pro osoby, kterých bezprostředně týká, ale také velmi zasahuje a to hned v několika dalších směrech blízké okolí. Za své pocity se nemusíte stydět, jsou naprosto pochopitelné a na místě...nebudu zastírat, že situace, kterou jste popsala je opravdu složitá. Umím si představit, jak je pro Vás těžké, tiše pozorovat jaké má syn díky své přítelkyni potíže. Také chápu, že by si Vaše rodina přála, aby syn měl jinou přítelkyni, stabilní, perspektivní...život se závislou osobou opravdu snadný není, ale to Vy jistě sama víte nejlépe...
Pokud syn na tomto vztahu i po všech nemilých zkušenostech stále trvá, bohužel moc možností co dělat nemáte. Jediným nástrojem, který v tuto chvíli máte, je komunikace. Netuším, do jaké míry máte blízký a otevřený vztah a jak moc je ochoten toto téma otevírat. Možná by nebylo od věci, abyste osobně navštívila Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog, bývají ve všech větších městech a mimo jiné nabízí i ve svých službách bezplatné, nezávazné a lze i anonymní poradenství nejen uživatelům, ale také rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Mohla byste se lépe poradit, jak motivovat syna, aby i on sám této odborné pomoci využil a pokud se nehodlá s přítelkyní rozejít, může se lépe informovat o tom, jak přítelkyni pomoci tak, aby jeho pomoc byla účinnější...pokud by se přítelkyně dala namotivovat k léčbě, bylo by to samozřejmě nejvhodnější po všech stranách. Také jste uvedla, že má přítelkyně nezletilé dítě, které nemá v péči. Netuším do jaké míry s ním má nebo nemá umožněný styk, ale pokud by se dala do pořádku, rozhodně by i v tomto směru mohlo dojít k pozitivním změnám. Pro mnoho žen je tato skutečnost silnou motivací k tomu, aby některé věci ve svém životě začaly měnit...
Bohužel, nelze v tomto případě odpovědět pouze pár obecnými radami, tato forma po internetu má své možnosti poněkud omezené. Nejlépe bude, když využijete poradenství v osobním kontaktu, který bude rozhodně vzhledem ke složitosti situace účinnější.
Kontaktní centrum, o.p.s. RENARKON
Halasova 16
Ostrava - Vítkovice
tel : 595 627 005, 602 670 789
kontaktní osoba : Jaroslava Gembalová
- Ø vpřípadě, že by přítelkyně časem sléčbou souhlasila, tak i vtomto K-centru lze zařídit vše potřebné ( nástup na detoxifikační jednotku a následně léčbu vléčebně či terapeutické komunitě )
- Ø rozhodně vtuto chvíli můžete využít odborného poradenství jak Vy, tak syn
Zatím se mějte hezky, budu držet palce, ať se vše odvíjí lepším směrem. Pokud bude třeba, klidně zase napište. Přeji hodně sil.
S pozdravem Markéta K.