Jak pomoci nebo kde vyhledat anonymní pomoc?
domča
Dobrý den,můj manžel musel jít po 10 letech s pravdou ven,že užíval drogy,ke kterým se dostal na vojně bylo to třeba jednou za měsíc aby mohl do noci pracovat jelikož jsme opravovali domek teďka jeho zaměstnání je automechanik tak potřeboval aby mohl fungovat. Někdy třeba nepotřeboval i dva měsíce žádnoou dávku ale jakmile potřeboval fungovat a zabrat ta si dal nic si nepíchal jen šňupal.Po čase hodně shodil nejmíň 10 kilo šlo dolů to už bylo pozorovatelné a pořád si musel dávat kapky do nosu jelikož ho měl ucpaný což jsem si myslela že je na něco alergický ale to už měl asi nějak ty sliznice poničené. Před dvěma lety se nám narodil zdravý syn a přísahal mi že v době kdy jsme se snažili o miminko nic nebral.Jeden důvod co ho přinutilo dávku snížit byl syn a potom okolo vánoc že s tím seknul bylo to že náš syn v den vánoc musel jít do nemocnice to přísahal že od té doby neměl nic i já od té doby jsem zpozorovala že začal být protivný, nevrlý, často se mu třepaly ruce a hledal nějaký problém aby se mohl vyzuřit a vybít.Netrvalo dlouho a já si všimla že začíná smrdět ředidlem a acetonem.Teď dne 13.měl abstinenční příznaky a jak on sám říká že zažil prosdření,že viděl nějakou obrouskou kapku,kouli jak mu odchází s těla jak najednou jeho havy je prázdná jak má v hlavě velikánkou díru a tím že si čuchl ředidla nebo acetonu tím ji zaplnil.Teď o té droze může mluvit všechno vypráví co zažil a jak vlastně dokázal těch řádku let to tajit že v něm žila úplně jiná osoba která mu ukazovala jak je svalnatý a jak se má krásně a on se ji nemohl a ani nedokázal zbavit.A teď nemá problém o tom mluvit říká že na to nemá ani pomyšlení.Musel se znovu naučit jíst co dvě hodiny vypije 6 litrů tekutin denně už ani kapky do nosu nepoužívá.Takže se chci zeptat jestli je krize zažehnána nebo jestli existují nějaké léky na uklidnění těch abstinenčních příznaků kdyby náhodou protože nikdy nemůžeme u tohohle říci že je vše zažehnáno.Sám prostě v nás v rodině vyhledal pomoc řekl že potřebuje pomoct a hlavně podržet a abychom mu začali zpátky důvěřovat.Dále bych Vás chtěla požádat jestli je někde v okolí anonymní poradenství kde vyhledat pomoct kde si může zajít a popovídat si a co vlastně dále dělat.Ujistil nás i tím že před 3 měsíci ho zastavili polocajti a dávali mu papírek na drogy a byl čistý tak se jen ještě chci zeptat jak dlouho to třeba může být v krvi? Strašně moc Vám chci poděkovat za Váš čas a poslání odpovědi a hlavně za pomoc. Patří Vám Velké DĚKUJI

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
zcela identický dotaz zadán pod stejným autorem jsem odpověděla před malou chvílí. Je uveden pod kódem č. 161 470, tak se na to podívejte.
Ještě malé doplnění : nejlépe když si nejdříve na uvedené číslo ( viz první odpověď ) zavoláte a první konzultaci si předem dohodnete. Do K-centra lze sice přijít kdykoli během provozní doby, ale pokud bude o Vás pracovník Káčka vědět, bude mít na Vás také dostatek času a nebudete muset čekat.
Tak ať to dobře dopadne. Pokud budete mít chuť, můžete nám napsat, jak se situace nadále vyvíjí.
S pozdravem Markéta K.