prisla jsem na ze muj pritel je narkoman
katka
nevim co mam delat,dnes jsem u pritele,kteremu je 30 let a rekla bych,ze ma rozum nasla jehly,subutex,lzicku,vaticky atd.v mladi byl zavisly a dokonce skoncil i na ulici ůle ani ve snu by me nenapadlo,ze do toho opet spadne.nevim co mam delat?Katka

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás hodně obtížná situace a je dobře, že jste se rozhodla napsat. Bohužel se může stát, že se člověk, který dřív bral drogy, k jejich užívání zase vrátí, a to i po letech abstinence. Vašeho přítele neznám ani nevím žádné další podrobnosti o situaci, takže těžko říct, co jeho opětovné užívání drog mohlo způsobit, nevím, jak dlouho to trvá, zda jste s ním už o tom mluvila a jak se k tomu případně staví... Nález injkečního náčiní a drogy je myslím důkaz, který moc nelze zpochybnit. Na Vašem místě bych mu o nálezu řekla, zeptala bych se, co se děje, co s tím bude dělat, zda potřebuje nějakou pomoc. Pokud bude tvrdit, že o nic nejde, že to bylo jen jednou nebo že si občas dá, ale má to pod kontrolou, případně, že s tím přestane, kdykoli bude chtít sám a že do léčby nepůjde, tak s největší pravděpodobností bude lhát a se svým užíváním nebude chtít nic dělat. Pak toho bohužel moc nezmůžete. Pokud bude nastavený tomu, že se o tom půjde někam poradit, bude uvažovat o léčbě, můžete mu předat potřebné kontakty, můžete ho doprovodit na domluvenou konzultaci a pod. Také se o situaci můžete napřed poradit s někým z odborníků osobně Vy - je to vždy lepší a smysluplnější než jen takto přes internet. Existují bezplatné a anonymní služby pro rodiny a blízké závislých.
Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla vhodný kontakt jak pro přítele, tak pro Vás, doporučit.