alkoholik
Jiřina
Dobrý den,mám 58letého otce,který již 17 let nepracuje,nepřispívá na domácnost a je závislý na akloholu nyní se u něj začínají objevovat stavy bludů,nespí je agresivní a vymýšlí nereálné věci,žije na úkor mé,dnes již velmi nervově nemocné matky a odmítá se léčit,rodiče jsou nyní v rozvodovém řízení,ale bydlí v mém bytě ,pokouším se mu pomoci,ale mou pomoc ohledně léčby odmítá,je nějaký způsob jak ho donutit k léčbě bez jeho souhlasu?děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
bohužel tohle je jeden ze smutných případů, kdy je člověk poměrně bezmocný. Otec je dospělý a svéprávný, na nedobrovolné léčení ho můžete odvézt jedině tehdy, pokud by sebe nebo někoho blízkého ohrozil na životě nebo výrazně na zdraví. Ani tehdy ale hospitalizace nemívá valný efekt. Pro léčbu je závislosti je přijetí faktu, že vůbec jsem závislý, hodně podstatné. Můžete ale přispět k tomu, aby si to otec rychleji uvědomil. Právě např. tím, že se s ním Vaše matka rozvede, že se od Vás bude muset odstěhovat a starat se sám o sebe. V případě, že se u něj ale začínají objevovat psychické potíže jako jsou bludy, nevím jestli tohle bude vůbec možné. Uvědomuje si je Váš otec? Byl by svolný alespoň k ambulantní návštěvě psychiatra, který by mu od nich pomohl?
Počkala bych, co se stane po rozvodu, je to přeci jen velká změna. Pak bych Vám doporučovala vyhledat odbornou pomoc osobně, klidně i Vy sama, abyste zjistila podrobněji, co se dá dělat přímo ve Vašem konkrétním případě.
Přeji hodně sil!